Ga naar inhoud

vista crash

Gast hondake

Aanbevolen berichten

Hi

Ik heb sinds een maand of 2 Vista Ultimate draaien, dit weekend had ik mijn dvd writer omgewisseld (2 pc's, => een tower die min of meer als server gaat dienen en een barebone pcke die bij de tv moet komen.. beide met dvd writer (samsung)).

Beide dvd writers hebben alreeds in de barebone pc gezeten en werkende...,

Nu gaf de dvd writer een probleem met een nieuw pak lege dvd's (het type dvd's dat ik steeds neem excel dvd+), dus haal ik de dvdwriter uit de server pc en steek die in de barebone. (reden om dat de server pc nog niet voorzien is van enige OS....)

Pc opgestart, dvdke geschreven, alles ok.

Nu steek ik er een dvd in, hoor je steeds een klikkend geluid maar de lezer probeerd hard om de dvd te lezen.....

Wil ik dan via my computer naar de verkenner gaan wordt mijn scherm gewoon wit en gebeurt niets tot ik de eject knop in druk... dan lijkt alles terug te werken..

idem dito, dvd lezer staat als eerste boot device, wanneer er een cd of dvd in zit, kan het wel s zijn boot blijft hangen tot ik de eject knop in druk....

Je zou zeggen, probleem met de dvd lezer..

Dus ik terug de oude dvdwriter erin...

Idem dito probleem.....

Ik wil dan mijn ff zien of ik mijn OS kan herinstalleren.. Ksteek de dvd van Vista erin... die kan hij niet lezen....

Gelukkig heb ik nog een copy dvd ervan.. ksteek die er in, maar nu vraagt deze om een serial key, terwijl het een OEM is....

Iemand enig idee?

Eventueel hoe je de key kan terug vinden op je OS?

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daarvan de key gevonden, alvast bedankt..

maar nu zit ik met een erger probleem.. :-(

Dinsdag start ik mijn pc op, geen beeld meer... vanaf het punt dat pc zelf opstart, (dus voor bios etc....), Beeldscherm ff op de onboard vga connector gezet, idem dito..

Alles uitgezet, de Graka eruit gehaald, opnieuw opgestart.. nada...

Om 100% zeker te zijn, tft op andere pc getest, geen probleem..

Nu een nieuw MB gekocht (Asus), ingebouwd, alles ok, bios ingesteld (Pri master => Samsung DVD - Maxtor HD ide als prim slave) die zijn zelfs automatisch gedecteerd.

Save & Exit, pc herstart, dan na bios krijg ik de melding Primary IDE master not detected....

Bios nagekeken, IDE is wel degelijk gedecteerd..., maar geen succes, alles nagekeken, terug alles uit de kast, opnieuw in de kast, andere IDE kabel genomen, (uit de verpakking), idem... dus een 3 IDE kabel getest.. idem.....

geen succes...

Een idee?

thx

didier

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.