Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij inkomende zet je: pop3.live.com

bij uitgaande: smtp.live.com

Volg gewoon de wizard daarna. Als je daarna nog geen mail kan ontvangen, laat het me dan weten. Bij windows ziet het er namelijk wat anders uit dan bij ubuntu.

Als ik tijd heb plaats ik dit weekend nog een handleiding om je hotmail in thunderbird te ontvangen.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij inkomende zet je: pop3.live.com

bij uitgaande: smtp.live.com

Volg gewoon de wizard daarna. Als je daarna nog geen mail kan ontvangen, laat het me dan weten. Bij windows ziet het er namelijk wat anders uit dan bij ubuntu.

Als ik tijd heb plaats ik dit weekend nog een handleiding om je hotmail in thunderbird te ontvangen.

ok ,bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handleiding zal niet meer voor dit weekend zijn, maar ik zal een korte uitleg met de juiste instellingen al geven. Ik doe mijn uitleg wel op basis van Ubuntu. Er kunnen dus wat verschillen zijn.

Ga naar "Bewerken" en kies "Accountinstellingen".

Klik linksonderaan op "account toevoegen". Er zal nu een wizard starten.

Kies voor de optie "email". Klik volgende

In het volgende venster vul je je naam en e-mailadres in. Klik volgende

Het volgende venster is dat van de serverinstellingen: vink pop aan. Bij inkomende server zet je pop3.live.com.

Bij uitgaande zet je smtp.live.com. Klik volgende.

In het venster gebruikersnaam vul je twee keer je e-mailadres in. Klik op volgende.

Vul nu je accountnaam in. Hier kan je kiezen wat je invult. Klik op volgende.

Klik nu op voltooien.

Klik nu bij je nieuwe account op de optie "serverinstellingen".

Vul poort 995 in moest dit nog niet het geval zijn en kies voor SSL. Wil je je berichten ook nog gewoon via hotmail lezen, vink dan de optie "berichten op server laten" aan.

Klik nu links op "uitgaande server".

Staat er nog geen smtp server vermeld, klik dan op toevoegen. Staat er al wel een vermeld, klik dan op bewerken.

Bij servernaam zet je: smtp.live.com

poort: 25

vink gebruikersnaam en wachtwoord aan.

Vul je e-mailadres in bij gebruikersnaam.

Vink TLS aan. Klik op ok.

Druk terug op ok. Nu zou het moeten werken.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handleiding zal niet meer voor dit weekend zijn, maar ik zal een korte uitleg met de juiste instellingen al geven. Ik doe mijn uitleg wel op basis van Ubuntu. Er kunnen dus wat verschillen zijn.

Ga naar "Bewerken" en kies "Accountinstellingen".

Klik linksonderaan op "account toevoegen". Er zal nu een wizard starten.

Kies voor de optie "email". Klik volgende

In het volgende venster vul je je naam en e-mailadres in. Klik volgende

Het volgende venster is dat van de serverinstellingen: vink pop aan. Bij inkomende server zet je pop3.live.com.

Bij uitgaande zet je smtp.live.com. Klik volgende.

In het venster gebruikersnaam vul je twee keer je e-mailadres in. Klik op volgende.

Vul nu je accountnaam in. Hier kan je kiezen wat je invult. Klik op volgende.

Klik nu op voltooien.

Klik nu bij je nieuwe account op de optie "serverinstellingen".

Vul poort 995 in moest dit nog niet het geval zijn en kies voor SSL. Wil je je berichten ook nog gewoon via hotmail lezen, vink dan de optie "berichten op server laten" aan.

Klik nu links op "uitgaande server".

Staat er nog geen smtp server vermeld, klik dan op toevoegen. Staat er al wel een vermeld, klik dan op bewerken.

Bij servernaam zet je: smtp.live.com

poort: 25

vink gebruikersnaam en wachtwoord aan.

Vul je e-mailadres in bij gebruikersnaam.

Vink TLS aan. Klik op ok.

Druk terug op ok. Nu zou het moeten werken.

Ik heb alles gedaan wat hier staat maar als ik dan op "e-mail ophalen druk vraagt hij een wachtwoord en ik ken dat wachtwoord niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.