Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, zou het mogelijk zijn om mijn huidige drive die vermoed ik aan het sterven is, te vervangen? Ik bedoel alles wat er nu op de te vevangen staat over te zetten op de nieuwe, de nieuwe inpluggen en terug vertrokken, of droom ik hier?

oude is een seagate ST3160021A, nieuwe een 32gb van western digital.

Gast kimirulezz
Geplaatst:

U kunt de gegevens die op de 'oude' drive staan backuppen naar een andere schijf of een cdrom/dvd. Vervolgens installeert u de nieuwe drive en kopieert u de backup naar deze 'nieuwe' schijf. Maar is 32 GB niet een beetje weinig? Her is raadzaam om een schijf aan te schaffen van minimaal 80 GB.

Geplaatst:

zou graag de seagate vervangen door de western digital, omdat de seagate metaalachtige tikkende geluiden maakt en niet lang meer zal draaien vrees ik.

Geplaatst:

Dat had ik al begrepen uit je eerste post ja.

Maar ipv 1 drive, backup op andere drive/cd/whatever, dan omschakelen en alles de-backuppen

lijkt het mij eenvoudig, eenvoudiger, eenvoudigst je beide schijven aan te sluiten en slepen maar \o/

Niet met je OS natuurlijk :]

Én zo kan je je stervende schijf nog houden voor andere futiliteitjes of backups

Mooie oude dag voor je seagate ^^

Geplaatst:

dus zet de nieuwe schijf er bij (word automatisch gedetecteerd)

en verplaats dan alle bestandjes (zorg wel voor 2 partities want anders als je je windows gaat installeren ben je alsnog alles kwijt)

Geplaatst:

Dus als ik jullie goed begrijp, de western digital erbij steken en partitioneren, dan alle bestanden overslepen, als dit gedaan is op de kleinste partitie van de western digital C: het besturingssysteem opnieuw installeren en dan de seagate formatteren en zoals je zegt voor futuliteiten gebruiken.

Als dit maar goed komt, hou jullie op de hoogte.

Moederbord is een Fujitsu siemens D1675 die gaat toch wel een 320Gb aankunnen hoop ik?

Alvast allemaal bedankt voor de hulp hier!!!!!!!:thx::thx::thx:

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.