Ga naar inhoud

nieuw computer werkpaard

dirk1968

Aanbevolen berichten

ok, dank voor jullie snelle hulp.

Goed superjona dat je gedacht hebt aan het geluid, want dit vind ik heel belangrijk.

Maar heb toch nog een vraagje.

1. Als ik goed kijk heb ik nu 2 Terrabyte aan geheugen zitten, excl. die 60GB extra snelle harde schijf. Is dat niet een beetje teveel van het goede?

Nu dacht ik ook van is het niet beter is om zoals in oorspronkelijk voorstel 2 x 500 GB in te bouwen? Die F2 is ook iets trager schrijf je.

Dus misschien 2x500 GB en dan later er nog iets bijsteken als het toch echt nodig zou zijn? Is dit een optie? Of kan ik niets mee bijplaatsen in de kast?

Ik heb eigenlijk al 3 externe harde schijven die ik in gebruik heb.

2. Waarom geen draadloze toetsenbord en muis voorzien? Dat werkt toch makkelijker denk ik. Ja, dan zijn er 2 USB's in gebruik, maar er zijn er toch voldoende voorzien dacht ik?

Dank bij voorbaat!!

P.S. Zouden ze er bij Azerty nog in slagen deze klaar te krijgen voor nieuwjaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je nu 2 x 500GB neemt kan je die in RAID0 zetten, (staat er belangrijke data op die schijven?), dan heb je nog eens leuke prestaties!

Toetsenbord en muis kunnen wij moeilijk voor je kiezen, ik raad je daarom ook aan om eens naar de Mediamarkt/Saturn, Fnac te gaan en daar eens te testen wat je goed vind!

En Azerty krijgt dat wel tegen nieuwjaar klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank aarondk1

ja, ik zal die 2 x 500 GB nemen, maar dat in RAID0 zetten, is dat standaard, of softwarematig?

Ok, toetsenbord en muis zal ik zelf wel bekijken.

Dan maar snel overgaan tot bestelling volgens jullie voorstel.

Dat is hardwarematig, je moet aan Azerty vragen of ze die zo willen configuren zodat de twee 500GB schijven in RAID0 staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even gekeken, denk dat zoiets een goede keuze is. Hiermee kom je een stuk je lager uit, moederborden van 150 uero is een beetje onzin als je toch niet zwaar gaat overklokken. En ik heb voor de i7 860(met bijbehorend moederbord uiteraard) ipv de 920 gekozen. Deze is op hetzelfde prijsniveau maar wel een stuk sneller dan de 920. verder van 12GB naar 8GB, zou meer dan genoeg moeten zijn voor wat je er mee doet. Die F3 500GB is er ook uit als je toch nog externe schijven hebt dan heeft die 500GB schijf ook weinig nut.

Azerty

Je hebt dan wel niet de optie voor een upgrade naar een hexa-core maar ja tegen die tijd dat je het echt nodig hebt is er toch al weer iets veel beters dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook een optie, alhoewel ik die van mij en Superjona prefeer als workstation.

S1366 leent zich hier vele male beter voor, een Core i7 920 is per kloktik echt wel sneller als een Core i7 860.

Het kost wat meer, maar ik vind dat het wel waard.

Het moederbord is voor S1366 relatief goedkoop, veel goedkoper vind je niet, of je gaat kwaliteit verliezen.

Misschien zijn twee 500GB schijven wat overdreven (alhoewel ik denk van niet), misschien is eentje een goed compromis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, voor het even wachten op een reactie van mij.

Ik heb alles eens goed nagekeken en enkele dingen voor mezelf beslist.

Ik ga voor de snelheid, de stilte en de kwaliteit en investeer dan liever ook iets meer.

De configuratie die aaron mij voorstelde lijkt er mij het beste op, maar misschien mag ik nog enkele vragen stellen?

Dingen die ik beslist heb die ik wil :

- Werkgeheugen van 12GB vind ik heel goed en ja misschien iets teveel, maar liever iets in overschot dan het mij te beklagen achteraf.

- De intel core i7-920 lijkt mij de snelste te zijn.

- Als vaste schijven die SSD schijf van 80 GB + de 2x500 GB en deze in RAIDO laten plaatsen.

Vraagjes :

1. Waarom kiest SigSauer een andere koeler? Die is iets duurder maar ook iets luidruchtiger volgens ik zie? Wat is de beste volgens jullie?

2. Wat betreft de geluidskaart stel SigSauer een Creative Sound Blaster X-Fi Titanium voor. Is deze iets beter dan de Xtreme Audio?

Als je rekening houd met de kwaliteit van de muziek welke kies ik dan best? Er speelt hier veel klasieke muziek.

3. Ik veronderstel dat het moederbord van MSI iets beter zal zijn dan dit( de Gigabyte ) dat SigSauer voorsteld?

4. Betreffende de grafische adapter ben ik eens gaan kijken naar de keuzes die je krijgt. Ik zie bvb dat er zijn waar dezelfde uitgangen als die Asus die jullie voorstellen, maar dan nog met een extra HDTV uitgang. Is dit iets dat aangeraden wordt voor de aansluiting van een Full high definition televisie?

Dank bij voorbaat voor jullie hulp bij het samenstellen van de comp

Link naar reactie
Delen op andere sites

De extreme audio is gewoon een opgeleukte creative audigy, en qua geluidsweergave zal die titanium zeker een stuk beter zijn.

Die koeler is overigens echt niet zo veel luidruchtiger maargoed als je die andere had gepakt dan had je er nog een adapter kit bij moeten pakken aangezien ik voor een lga1156 systeem gekozen had i.p.v. een lga1366 dus was dit de beste keuze.

Of het MSI bord qualitatief beter is dan die Gigabyte weet ik niet, maar beide borden zijn verders wel in orde hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Titanium is inderdaad een betere keuze.

Deze grafische kaart heeft een twee DVI uitgangen, een HDMI en Displayport uitgang.

Je kan er maximum 3 schermen op aansluiten, en dan moeten ze op een DVI, HDMI en Displayport aangesloten zijn!

DVI en HDMI zijn nu het meest gangbaar en kunnen alletwee met gemak de Full HD resolutie aan.

HDMI is een iets betere kabel, deze is kleiner (niet zo dik als een DVI) en kan ook nog 8 kanaals geluid versturen via die kabel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, dank voor de info.

Ik heb er uiteindelijk dit van gemaakt :

Azerty

Als ik mij niet vergis zit er alles nu in?

De harde schijven ga ik dus in RAIDO laten zetten zoals aarondk1 voorsteld.

Het toetsenbord en muis zijn een AZERTY denk ik daar er Belgie bij staat vermeld?

Is er nog iets dat ik kan verbeteren?

Als dit goed is kan ik overgaan tot bestelling.

aangepast door dirk1968
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.