Ga naar inhoud

Gast Cottelletje

Aanbevolen berichten

Gast Cottelletje

Weet iemand hoe je van een word document naar een pdf kan overschakelen. ik maak pagina's met tekst en afbeeldingen,maar wil deze op mijn site aanbieden als een pdf file. Kan iemand me helpen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand hoe je van een word document naar een pdf kan overschakelen. ik maak pagina's met tekst en afbeeldingen,maar wil deze op mijn site aanbieden als een pdf file. Kan iemand me helpen? :D

Als je Office2007 hebt, kun je via Office Online een hulpprogrammaatje downloaden waarmee je een Word document direct kunt "Opslaan als" een PDF bestand. (check http://office.microsoft.com/nl-nl/help/HA101675271043.aspx)

Anders zijn er "PDF-print" hulpprogrammaatjes waarmee je een document kunt "printen" als een PDF. Op het werk gebruiken wij CutePDF, werkt ook prima.

't Verschil tussen de 2 is dat je het bestand echt print als een PDF, dus geen actief bestand.

Gebruik je de optie van Office zelf om op te slaan als PDF, dan kun je koppen en hyperlinks ook echt actief aanbieden. Op basis van de gebruikte koppen kun je dan een soort van inhoudsopgave creëren die ook aanklikbaar is.

aangepast door Marcod
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.