Ga naar inhoud

Upgrade pakket ok ?

miro

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik heb op alternate.nl een upgrade samengesteld , en wou even vragen of dit ok is.

Ik gebruik de pc meestal om muziekbewerking te doen , en speel geen games.

Als hij bv. een gewone dvd kan afspelen zonder haperen is het voor mij al ok , want ik ben ook geen filmkijker.

Het pakket is als volgt :

[ATTACH]3402[/ATTACH]

Normaal zit er op het moederbord een VGA chip , maar ik vind nergens van hoeveel MB dat is .

Ik heb volgens mij geen behoefte aan een aparte videokaart , maar zou wel willen weten hoeveel MB dit moederbord zelf bezit?

En kunnen jullie ook checken of dit een nVidia chip is , want ATI mag niet volgens mijn neef omdat hij er later Ubuntu op wil installeren .

Ik denk er ook aan om een sata Harde schijf bij te kopen van 1TB , want zit nu met een gewone oude (IDE) .

Alvast bedankt ,... en heeft iemand trouwens ervaring met alternate.nl ?

Of zou ik voor deze gaan +/_ 350 Euro all-in !!

http://ankermann-pc.shops4ecommerce.de/shop/sp.php?artnr=81510&pr=MzE5LjAw

Miro

post-14113-1417703906,5133_thumb.jpg

aangepast door miro
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je veel aan muziekbewerking en op welke manier? Gewoon wat mp3's bewerken of echt al het serieuze werk? Want in dat geval zou een aparte geluidskaart beter zijn dan on-board.

Wat dat ati probleem betreft: je kan nog altijd ubuntu installeren hoor. Het enige verschil met nvidia is, dat hun drivers beter werken onder ubuntu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft de 770 chip van AMD helemaal geen onboard gpu, dus een grafische kaart heb je nog wel nodig.

Inderdaad zijn de drivers van Nvidia op dit gebied beter (alhoewel ATI ze aan het inhalen is!), misschien een goedkoop GT210'tje halen!

Het is juist iets beter als de sterkste onboard gpu van nVidia, dus een mooie keuze lijkt me!

Die Ankermann zou ik niet kopen, als je deze upgrade uitvoert is je pc juist wat trager als deze Ankermann.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie.

Zo heb ik dan toch het moederbord vervangen door eentje met een 785 chip , die blijkbaar wel videogeheugen aan boord heeft.

Dit heb ik besteld :

Moederbord :Asus M4A785TD-V EVO

Processor : AMD Athlon II X2 250 CPU

Geheugen : Kingston 4GB kit (2X2GB) 1333Mhz

SATA HDD : WD6400AADS (640GB) (7500 rpm , 32MB cache)

BTW : Ik heb 2 (verschillende) geluidskaarten liggen (1 gebruik ik op dit moment ) met Digitale INGANG , en ik hoop dat ik er toch een van de 2 zal kunnen gebruiken.

Bedankt , Miro

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.