Ga naar inhoud

Schermresolutie

Audiofreak

Aanbevolen berichten

Mijn pc heeft een videokaart met een HDMI uitgang. Hierop heb ik mijn LCD tv op aangesloten die een diameter heeft van één meter. Bij eigenschappen voor beeldscherm, heb ik het aantal beeldschermen, uitgebreid naar twee. Beeld van de pc heb ik op mijn LCD tv.

De achtergrond die ik op mijn pc heb, is beeldvullend op mijn LCD tv, maar foto's, filmpjes, Windows mapen die je opent, zijn allemaal vierkant, ofwel minderbreed. Dit schijnt zo te zijn, omdat ik op mijn pc een 17'scherm heb aangesloten, waardoor de resolutie voor de tv niet ideaal is. Vraag ik me toch af, waarom de achtergrond van mijn pc, op mijn LCD tv dan wel beeldvullend zijn en alle andere items die je opent op je pc, niet ? Is hier een oplossing voor ?

Ik dacht zelf aan een tweede videokaart voor de tv, maar dat gaat kennelijk niet. Dit zou de processor niet aankunnen en het intern geheugen wordt daarmee ook erg veel belast, wat de pc weer trager maakt. Daarom hoop ik dat er een andere oplossing voor handen is. Ik hoor graag van iemand die daar een idee voor wil aanreiken. Tot slot voeg ik er nog even aan toe, dat mijn 17"scherm, niet meer op de VGA uitgang is aangesloten. Want VGA en HDMI schijnen elkaar in de weg te liggen op één of andere manier, digitaal en niet digitaal. 17" beeldschrem zit nu op de derde aansluiting van de videokaart, waarvan ik de naam even niet weet.

Groet, Audiofreak

aangepast door stegisoft
Tekst leesbaar gemaakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

VGA en HDMI lopen mekaar inderdaad voor de voeten. VGA is analoog en HDMI is digtaal en je kan slechts een van de twee uitgangen gebruiken.

Die derde uitgang is waarschijnlijk DVI en die is ook digitaal.

Je hebt op je scherm hetzelfde beeld als op je TV? Dan heb je je tv ingesteld als "clone" van je cp-scherm.

Als je de TV instelt als "uitbreiding" (extended) kan je elk scherm zijn eigen resolutie geven. Je hebt dan wel niet meer hetzelfde beeld op beide schermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je tip, maar "Uitbreiden" houdt in, dat je dan alleen je achtergrond ziet op tv, en verder zie wat je opent op je schermpje van de pc, niets op de tv. Dus heb ik weer de resolutie terug gezet op "Dupliceren" en dan zie ik ook op tv alles wat ik op mijn 17"schermpje zie. De vraag was ook overigens, waarom de achtergrond die je op je pc hebt ingesteld, wel beeldvullend is op de tv en alle andere mappen, foto's of websites die je opent, zijn dan vierkant, alsof je een 17'scherm op je breedbeeld tv hebt.

Groet, Audiofreak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.