Ga naar inhoud

Slaapstand - sluimerstand

Hubert Sterckx

Aanbevolen berichten

Ik ben vrijwel een leek op PC en bezit een notebook, merk Medion, waarop Windows XP meegeleverd was. Mijn zoon heeft Windows XP volledig vervangen door Windows 7 (geen upgrade). Ik heb thuisnetwerk en ga op internet via de internetaansluiting van mijn echtgenote. Ik maak ook wireless gebruik van haar printer.

Bij het niet gebruiken van mijn PC gedurende 30 minuten gaat deze ofwel in slaapstand ofwel in sluimerstand. Geen probleem, alhoewel ik niet weet om welke reden hij slaapstand of wanneer hij sluimerstand verkiest (meestal slaapstand).

Probleem:

Bij het heropstarten uit slaapstand verliest hij steevast zijn internetverbinding. Ofwel moet ik hem dan volledig terug opstarten na volledig afmelden, owel en dit is iets vlugger: in sluimerstand laten gaan en terug opstarten uit sluimerstand.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Bij Medion kon men mij niet helpen omdat ze enkel ondersteuning geven op de door hun geleverde software, ofwel weten ze het ook niet.

Met dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

In energiebeheer heb ik gemerkt dat mijn PC na 30 minuten in slaapstand gaat en geruime tijd later naar sluimerstand. Ik heb nu de slaapstand op "nooit" gezet en de tijd naar sluimerstand vervroegd.

Mijn probleem is opgelost.

De vraag waarom hij bij het heropstarten uit slaapstand zijn internetverbinding verliest is niet opgelost maar dit hoeft voor mij niet. Ik ben geholpen

Plezierig zo vlug een antwoord en oplossing te bekomen.

Hubert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gaat het systeem eerst in sluimerstand en dan pas in slaapstand.

Het komt geregeld voor dat er zonder aanwijsbare reden fouten optreden bij het "ontwaken" uit sluimer of slaapstand en daarom gebruik ik die opties zo weinig mogelijk. Ofwel stel ik een lange tijd in voordat naar een van deze standen gegaan word, ofwel schakel ik ze gewoon uit.

Als je wil, mag je dit onderwerp afsluiten door 1 klik op de knop "opgelost"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.