Ga naar inhoud

thuis netwerk met telenet

roy91

Aanbevolen berichten

hey allemaal, eerst zou ik willen zeggen dat ik hier nieuw ben en niet weet of dit op de juiste plaats staat...

Maar verder, mijn vraag:

Ik wil een thuis netwerk aanleggen voor 3 computers. We hebben nu internet van telenet en dat is als volgt aangesloten: een modem die naar een switch gaat, en daaraan zit; digitale tv, computer 1, computer 2 en een wirrles acces point voor naar de laptop (draadloos internet).

Zou ik het zo kunnen maken: -> op die switch digitale tv laten zitten, van de switch naar de router, van de router naar de 2 computers en naar het draadloos internet. Zou deze optie kunnen gaan?

Ik moet nog een router kopen, en ik kwam dze (goedkope) router tegen: D-Link ROUTER ETHERNET 4 POORTEN DIR-100 test prijsvergelijking prijs vegelijken D-Link ROUTER ETHERNET 4 POORTEN DIR-100 - België , zou het met deze gaan ?

Alvast bedankt voor de eventuele info.

Groeten Roy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebt je een probleem want het is geen draadloos router.

De link dat u gaf is foutief vermeld draadloos.

Je kan met die router enkel met netwerkkabel 4 computers mee aan sluiten.

Je kan dat hier lezen

Koopt een degelijk draadloos router en kijk vooral niet naar de prijs alleen.

Koopt minimaal draadloos router van de N of N+ type.

Goede merken zijn:

Dlink

Belkin

linksys

Er zijn nog andere maar koopt zeker niet vreemde merken want de kans dat je driver of firmware kan update is klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.