Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit kan misschien een domme vraag zijn maar voor veel (dure) software is een BETA versie gewoon gratis te downloaden.

Bijvoorbeeld:

- Microsoft Visual Studio 2008

- Office 2010

En ook voor Windows 7 was voor de officiële release een gratis beta te downloaden.

Waarom zou je massa's geld geven aan dure software, als je gratis een beta versie kan gebruiken? Ik heb onlangs iemand zien werken met de beta versie van Office 2010 en het leek me niet dat er beperkingen zijn tov de betaalde versie.. Waarom dan zoveel geld betalen? Is dit écht nodig?

Geplaatst:

de beta's stoppen er na een bepaalde tijd mee.

net zoals testversies bijvoorbeeld 30 dagen meegaan, gaat een alpha, beta of een RC maar mee tot een bepaalde datum en kappen er dan mee :-)

ik draai nu ook nog windows 7 RC1, maar die stopt er binnenkort ook mee, en dan zal ik ook de echte aan moeten schaffen :-)

Geplaatst:

Beta betekend ook dat er bugfouten in zitten.

Het voordeel van beta is dat je een product vroeger leert kennen en mee helpt om te testen.

In principe is beta redelijk stabiel maar je moet ook rekening mee houden dat er door bugfouten mogelijk data kwijt ben om als voorbeeld te geven. Ook kan je de maker ervan ook niet aansprakelijk stellen.

Maar tussen beta en de officiele versie is er altijd een zekere verschil.

Dat wilt niet zeggen dat de officele versie 100% stabiel is. Een voorbeeld ervan is Vista maar Windows 7 officiele versie is ook lang niet perfect. Tot mijn eigen verwondering zelfs veel fouten.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.