Ga naar inhoud

Game PC samenstellen

Revange50

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil graag een Game PC samenstellen alleen ik zelf ben een leek op het gebied van hardware. Ik hoop daarom dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Budget: 1000-1600 Euro (kan beetje uitlopen als dat nodig is). Ik wil ook graag wat advies. Is het verstandig om een duurdere PC te kopen die langer meegaat of een goedkopere om die later weer te vervangen? En hoeveel jaar zal deze pc de nieuwste (en nog komende) games op hoge snelheid kunnen draaien?

Doel: Ik wil dus de nieuwste en nog komende games op max resolutie kunnen spelen. Ik speel veel first-person shooters (ook online waarbij elke fractie van een seconde telt) maar wil er ook games als Assasins Creed 2 goed op kunnen draaien met hoge fps en mooie grafische beelden. Ook in de toekomst moeten nieuwe games nog redelijk goed kunnen draaien. Daarnaast zal ik hem ook nog gebruiken om op internet te surfen etc. maar dat zal denk ik geen problemen opleveren?

Ik wil graag een monitor van 1920*1080 tenzei dit erg ten koste gaat van de snelheid (of een andere reden maar ik denk dat jullie dat wel weten).

Als behuizing wil ik iets als dit

Antec Nine Hundred Two Midto :: Azerty Hardware

Antec Nine Hundred Towermode :: Azerty Hardware

(gekopieerd uit ander topic)

Maar innerlijk is belangrijker dan uiterlijk uiteraard dus ook hierover graag een kleine tip :)

Ik heb geen muis, toetsenboord en OS nodig. EDIT: Bij nader inzien wil ik toch wel graag Windows 7 hebben, alleen ondersteunt dit ook alle oudere spellen van afgelopen jaren? Zo niet, dan hou ik gewoon Windows XP.

Ik heb nu een SB X-Fi audio 5.1 geluidsinstalatie van Creative die al een paar jaar oud is. Kan dit goedkoop verbeterd worden of raden jullie mij aan om dit zo te laten? Ik heb namelijk geen idee hoe duur het is om al mijn wensen in vervulling te laten gaan. :D

Het gaat me trouwens denk ik ook niet lukken om hem zelf in elkaar te zetten dus dat kan ook op het lijstje.

Alvast heel erg bedankt!

groet,

Sebastian

aangepast door Revange50
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nou dat zou handig zijn als iedereen zo duidelijk was ;-)

Nu heb ik =1&product[196104]=1&product[232912]=1&product[226358]=1&product[236489]=1&product[196174]=1&product[225309]=1&product[234345]=1&product[224663]=1&product[226235]=1&product[7517]=1&product[35578]=1"]dit samengesteld, mooi tussen je budget.

Ik vind het nogal nutteloos om een systeem van 2000 euro of meer uit te geven aan het snelste van het snelste.

Want over een half jaar is het niets meer waard, daarom een mooi high-end pc, die je kan upgraden is volgens mij veel beter.

Nu met deze samenstelling zijn al jou eisen wel voldaan, over een jaar zal alles nog wel goed kunnen draaien.

De resolutie van jou scherm is ook geen enkel probleem voor deze kaart.

Ik heb voor een 24" scherm gekozen, met de door jou gekozen resolutie.

Ook heb ik jou kast ervoor gebruikt, er zijn betere alternatieve maar dit is zeker geen slechte kast.

Het zou een beetje stom om bij Windows XP te blijven, het handige van Windows 7 is dat er een virtualisatie mode inzit, waardoor je een virtuele XP machine kan draaien.

Een zeer uitgebreide XP-modus eigenlijk, maar dan heb je wel minimum Windows 7 Professional nodig.

Wat bedoel je eigenlijk moet oudere games? Wolfenstein en Doom of gewoon Counter Strike en consoorten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Bedankt voor je snelle reactie :)

Met oudere games bedoel ik inderdaad games als Counterstrike enzo. Maar ik begrijp dus dat dat gewoon gaat werken.

Welke kast zou je me aanraden? En wat voor voordelen geeft hij in vergelijking met degene die ik koos?

Je zegt dat ik tot een half jaar de nieuwste games op max. kan spelen. Kan ik bijvoorbeeld over 2 jaar de nieuwe games ook nog met redelijke snelheid spelen of krijg ik dan een diashow? :)

Zou je misschien ook nog even kunnen beoordelen over mijn geluidsinstalatie?

Bedankt :)

---------- Post toegevoegd om 19:04 ---------- Vorige post was om 18:59 ----------

Oja nog iets, heb je enig idee met hoeveel fps ik een game als Modern Warfare 2 of Assasins Creed 2 kan spelen met deze pc?

---------- Post toegevoegd om 19:07 ---------- Vorige post was om 19:04 ----------

Sorrie voor de vele vragen :) maar zou je misschien in het kort nog kunnen uitleggen hoeveel verschil het maakt als ik nog eens 100 euro zou bijleggen? Ik wil namelijk echt niet snel een 'verouderde pc'. Of is het dan misschien verstandiger om later te upgraden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor speakers heb je?

Zijn het gewoon de standaard speakers, van 100-150 euro of minder natuurlijk.

Of zijn het echt goede speakers en een versterker etc, anders kan je evengoed de onboard gebruiken.

Hoeveel FPS je krijgt zou ik niet weten, wel genoeg.

Of moet je echt per se meer dan 40/60 FPS om het comfortabel te spelen?

Veel sneller kan je niet hebben, je kan nog de HD5970 kopen maar deze kost het dubbele van de HD5870.

Ik zou nu je geld sparen en later upgraden, nu zit je al tegen de grens aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dat is goed om te horen :)

Maar 40fps is toch niet super of ligt dat aan mij? Ik heb namelijk niet graag schokkend beeld als er een paar explosies of iets dergelijks zijn in een game.

De speakers waren (volgens mij 2 of 3 jaar terug) niet meer dan 100 euro. Ik heb eigenlijk geen idee of ik veel beter kan krijgen. Sound card is Creative X-Fi Audio Processor (WDM) maar hoe werkt dat dan met me nieuwe pc? EDIT: ik bedoel: zit daar niet al een geluidskaart in?

---------- Post toegevoegd om 19:30 ---------- Vorige post was om 19:27 ----------

Oja, ik wilde ook nog weten welke behuizing je me zou aanraden en wat voor nut het heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het grotere broertje van de Antec 900II namelijk de Antec 1200,ik

ben daar zeer tevreden over.

Zit daar veel verschil in qua prijs/presatie?

EDIT: ik zie dat die 44 euro duurder is maar wat krijg ik hier voor (buiten het feit dat hij er beter uitziet)?

aangepast door Revange50
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.