Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een paar weken is het mogelijk om de bèta-versie van ChromeOS, het besturingssysteem van Google, te downloaden.

Via Chromium wordt de code ter beschikking gesteld om te testen. Er zijn echter ook kant-en-klare pakketten te vinden die je dan virtueel kan installeren.

Ik heb het getest via Virtualbox. Lang heb ik het niet kunnen doen, want steeds liep Chrome vast.

Het eerste scherm dat je te zien krijgt is het inlogscherm. Hier moet je je Gmailaccount en paswoord ingeven. Heb je dus geen werkende internetverbinding dan zal het niet mogelijk zijn om ChromeOS op te starten.

afbeelding1n.jpg

Daarna krijgen we het "opstartscherm". Eigenlijk wordt gewoon de browser Chrome automatisch opgestart. ChromeOS is, zoals Google had gezegd, volledig op internetgebruik gericht.

afbeelding3.jpg

Wanneer we linksbovenaan op het Chromelogo klikken, krijgen we het "bureaublad" te zien. Hier krijg je gewoon een overzicht van de beschikbare functies. We zien een link naar Gmail, Yahoo en Hotmail. Verder is er GoogleDocs, Kalender, een adresboek, youtube, .... Bepaalde functies zoals Pandora en Hulu kunnen niet getest worden als je buiten de VSA woont.

afbeelding4.jpg

Op de volgende afbeelding zie je het "configuratiescherm", om het toch maar weer in Windows-termen uit te drukken.

Hier gaat het eigenlijk gewoon maar om een grijs en sober venster.

afbeelding5.jpg

Verder ben ik niet geraakt. Zoals ik al in het begin zei, liep Chrome meermaals vast.

Geplaatst:

Ik had er wat meer van verwacht eigenlijk. Vooral het gebrek aan functies valt op. Nu ja, het is nu ook wel echt een internetbesturingssysteem blijkbaar. Dus eigenlijk alleen de basis is aanwezig.

Geplaatst:

Alles is toch op internet gebaseerd dat is juist Google's bedoeling, ik denk niet dat het véél uitgebreider zal worden.

Ik ga het een van de dagen ook eens downloaden en draaien!

Ik blijf toch gezellig bij Windows 7 met Firefox werkt nogaltijd het beste!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.