Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Excuses voor de vele topics, ik was overtuigt dat het aparte problemen waren en dat die gescheiden moesten blijven. (Zo moet dat wel met veel andere fora maar dat is geen excuus. :D)

1) PC Wizard 2009 geeft aan dat mijn PSU 125C graden is ten aller tijden. Zover ik weet is dit niet gezond. Hoe kan ik dit verhelpen want de voeding is net nieuw.

2) Mijn GPU is niet goed afleesbaar, ik kan niets in CCC vinden (ben ik ook niet bekend mee) maar ook PC Wizard kan geen temperatuur aflezen op deze kaart.

GPU-Z geeft wel temperaturen aan (60C in idle?) maar geeft aan dat de fan niet draait. Terwijl als ik kijk naar mijn GPU draait die prima. (Dit haalt wel wat betrouwbaarheid van het programmetje weg.)

3) De fan van mijn CPU draait altijd op 2700rpm, dit geeft een verschrikkelijke koppijn. (Na 30min heb ik zeker een blijvende pijn aan me oren voor een paar uur.) Ik neem aan dat er iets mis is ergens.

Het begon toen ik mijn oude PSU verwijderde en teruggeplaatste om te kijken of het wel eg kon, ik moest hierbij bij de eerst volgende opstart mijn BIOS herstarten.

Na een format en reinstall van Vista is dit probleem niet geholpen.

Mijn CPU draait rond de 35-40 in Idle en zelfs met fan eraf gaat het niet boven de 50C in de eerste 10min.

aangepast door Airandius
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb met PC Wizard afgemeten dat mijn CPU niet warmer word in 40C, dus mijn fan heeft geen enkele reden om zo hard te draaien.

(Zelfs als ik de fan er af haal blijft de temperatuur rond de 50C.)

Ik heb echter wel een probleem dat mijn PSU 130C aangeeft maar daar heb ik een aparte thread voor gemaakt.

Mijn Power/Aux Temperatuur in PC Wizard geeft aan dat het 124.5C is en gaat vaak hoger. Dit is terwijl de computer nog maar 5min aan staat.

Ik weet dat hardware soms warm word maar dit lijkt mij echt niet gezond.

(Als ik echter mijn PSU aanraak is die niet warm)

Ik kan trouwens ook niet de temperatuur van mijn 4870 XFX aflezen, ik hoorde dat deze kaart vaak hitte problemen heeft en ben dus best bang dat die ook stuk gaat door temperaturen boven de 100C want bij de kaart hoef ik niet in de buurt te komen of het is al heet.

Het is overigens een nieuwe Pure | Power 530w van be quiet!.

aangepast door stegisoft
2 topic's samengevoegd
Geplaatst:

Dan voeg ik alle problemen wel hier samen. Zal de OP wel aanpassen.

1) PC Wizard 2009 geeft aan dat mijn PSU 125C graden is ten aller tijden. Zover ik weet is dit niet gezond. Hoe kan ik dit verhelpen want de voeding is net nieuw.

2) Mijn GPU is niet goed afleesbaar, ik kan niets in CCC vinden (ben ik ook niet bekend mee) maar ook PC Wizard kan geen temperatuur aflezen op deze kaart.

GPU-Z geeft wel temperaturen aan (60C in idle?) maar geeft aan dat de fan niet draait. Terwijl als ik kijk naar mijn GPU draait die prima. (Dit haalt wel wat betrouwbaarheid van het programmetje weg.)

3) De fan van mijn CPU draait altijd op 2700rpm, dit geeft een verschrikkelijke koppijn. (Na 30min heb ik zeker een blijvende pijn aan me oren voor een paar uur.) Ik neem aan dat er iets mis is ergens.

Het begon toen ik mijn oude PSU verwijderde en teruggeplaatste om te kijken of het wel eg kon, ik moest hierbij bij de eerst volgende opstart mijn BIOS herstarten.

Na een format en reinstall van Vista is dit probleem niet geholpen.

Mijn CPU draait rond de 35-40 in Idle en zelfs met fan eraf gaat het niet boven de 50C in de eerste 10min.

Geplaatst:

Vraag 1: Dit zal ik eens opzoeken maar het lijkt mij dat de waarden verkeerd worden uitgelezen.

Vraag 2: GPU-Z werkt perfect bij mij dus ligt het NIET uitlezen van het toerental ergens anders aan.

Vraag 3: Wat soort geluid komt er dan van de cpu fan af dat het zo storend is?

Geplaatst:

1) Oke

2) Waar zou dat aan kunnen liggen?

3) De fan draaid gewoon de hele tijd op 100%, het is geen speciale geluid maar hij draaid gewoon de hele tijd zo hard dat er veels te veel geluid van komt.

Ik denk dat als jij je fans de hele tijd op 100% hebt staan ook koppijn krijgt. :P

Ik vermoed dat fan controle niet werkt, waar word dit regelt, ergens in de BIOS?

Welke voeding heb je nu weer gekocht?

En welke grafische kaart heb je?

Asus heeft zoiets dat Q-Fan heet, soms werkt het soms helemaal niet.

En aangezien je je BIOS gereset hebt kan het zijn dat dit weer in/uit geschakeld is.

Je moet is kijken onder Hardware montir of Advanced Features of je ergens Q-fan kan aan/uit zetten.

Ik heb ook ineens je ander topic dichtgedaan met een verwijzing naar hier, je mag gerust in één discussie meerdere vragen stellen hoor!

aangepast door aarondk1

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.