Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De voeding is een Pure | Power 530 Watt van be quiet! En geeft dus in PC Wizard 2009 temperaturen aan van 125C.

De grafische kaart is een 4870 XFX, ik heb de laatste drivers.

Ik zal in mijn BIOS kijken nadat Vista klaar is met updates, installeerde drivers voor mijn moederbord vanaf CD maar toen raakte mijn CCC kapot en kon ik niet hoger dan 756 x384 resolutie (hele rare ik weet) in 8bit. Dus net vista opnieuw en dat werkt nu weer.

Bedankt voor het helpen. =)

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
En geeft dus in PC Wizard 2009 temperaturen aan van 125C.

Je temperatuur staat toch niet in Fahrenheit? Dat komt neer op ongeveer 50 C°, wat misschien nog te veel is, maar toch al beter als 125.

Geplaatst: (aangepast)

1) Het staat duidelijk aangegeven in Celcius, ik denk wel dat het eerder een fout is van de software of beschadiging van de sensor. Is dat erg of niet? (Zou de PSU bijvoorbeeld slechter presteren.) -Onopgelost- Speedfan geeft ook 125 (afgerond van 124.5) Celsius aan. Het geeft overigens ook aan dat mijn CPU cores gevaarlijk warm zijn. Deze liggen voor alle 4 de cores rond 55 - 60C. Dit in idle, bij stress lopen ze in de 70. Het is een Quad 9300.

2) Ik neem aan dat de 4870 HD gewoon veel warmte genereert met stock coolers? hou er niet van dat het dicht bij limit van temperatuur zit (80C). -Onopgelost-

3) Het was idd Q-Fan die uitstond, je bent de redding van mijn gehoor. =) -Opgelost-

EDIT: Edits zijn in het blauw.

aangepast door Airandius
Geplaatst:

Ik heb zelf al wat Be Quiet's gezien, maar ik ken er geen een waarvan ik de temperatuur kan aansluiten.

Waarschijnlijk vind de software geen sensor en geeft daarom een rare waarde aan!

60 idle is heel normaal, 80° na een game is ook normaal.

Ik zou eens HWmonitor downloaden, dit start je op, en je gaat even gamen.

Met die programma kan je de max temperaturen zien, dus wat is de max waarde?

Geplaatst:

Maximum Temperaturen op L4D maxed 1900x1000.

Via console 150+ zombies op het scherm gepropt (maximum 30) tot mijn fps 10 raakte.

SYSTIN 48C

CPUTIN 57C

AUXTIN 125C denk inderdaad dat er geen sensor in zit, of dat deze stuk is.

Core 0 65C

Core 1 62C

Core 2 65C

Core 3 65C

GPU 81C (teveel?)

HDD 30C

Geplaatst:

Max temperatuur voor de Q9300 is 71°c

Wat die HD4870 betreft,ik ben die van mij nu op dit moment aan het testen met COD 4 en die komt niet boven de 72°c uit.

Kijk uw airflow eens na in de kast.

Een nieuwe cpu koeler lijkt mij hier ook wel een beetje aagewezen.

Geplaatst:

Geld voor een nieuwe case of koeler heb ik niet. (Ik heb een kleine case met slechte airflow.) (De draden zitten me soms in de weg.)

Ik speelde net Anno 1404 op max, de XFX 4870 springt naar de 91C na nog geen 10min spelen. De cores raakten net de max aan.

Is dit heel erg? Of kan het er nog net mee door. Een nieuwe case of koeler is mij veels te duur.

Geplaatst: (aangepast)

Ze draaien wel sneller, niet op 100% toch (1900 op cpu inplaats 2700, in idle 900).

De GPU kan ik niet meten.

Zijn er dingen die ik kan doen om de temperaturen te verminderen? Exclusief nieuwe case of koelingen.

Wat ik al heb gedaan:

- Zijkant er af halen zodat warme lucht kan ontsnappen. (De case zorgt er anders voor dat alles bij de gpu blijft hangen.)

Vermindert temperaturen in idle met een paar C (5 bij gpu, 1 bij cpu) (want de cpu heeft wel wat airflow).

aangepast door Airandius

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.