Ga naar inhoud

Draadloos signaal en bekabeld signaal soms weg

honk

Aanbevolen berichten

Hallo, wanneer ik surf komt het zéér vaak voor dat mijn draadloos signaal uitvalt, dit is zeer vervelend. Dit heb ik ook soms voor met bekabelde verbinding. Dan zegt hij 'lokaal en internet' en dan ineens 'lokaal', dit komt niet zo vaak voor maar ik vraag me af wat de oorzaak er van is. We hebben 2 BelgacomTV decoders in huis maar het gebeurt even vaak als ze alle 2 uitstaan dan ze aanstaan. Draadloos signaal gebeurt via BBOX2, deze gebruik ik meestal in de woonkamer, waar deze zeer dikwijls uitvalt op +- 5 meter afstand !! Zou iemand me kunnen informeren wat ik eventueel zou kunnen doen?

Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belgacom contacteren en de BBox laten nazien of vervangen.

Een van onze leden is Belgacom medewerker en die kan je zeker meer vertellen.

Ik zal hem verwittigen.

ok bedankt, maar ik persoonlijk denk niet dat het aan de bbox ligt :-) Want via kabel gebeurt dit nu niet zo vaak meer... juist wanneer ik zéér lang op de laptop zit, en via draadloos dat is al vanaf het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ligt het aan de kwaliteit van de lijn en dat is ook aan belgacom om het op te lossen.

ik weet het niet, wij zitten op een VDSL2+ lijn door de 2 belgacomdecoders hebben ze ons omgezet waar ik zeer blij om ben ! De snelheid is zo veel hoger ;-) Toch bedankt dat je me wil helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Honk,

Ik raad toch aan om even naar onze technische dienst te bellen op het gratis nummer 0800/22700.

Ik kan van hieruit niets nakijken maar ik vermoed dat het probleem aan de lijn ligt en niet aan de B-box.

U hebt VDSL2 zorg dan zeker dat de splitter/filter goed is aangesloten zoals in de handleiding want een fout aangesloten splitter/filter kan ook deze symptomen vertonen.

Onze technische dienst is elke dag bereikbaar tot 22 uur.

Vriendelijke groet,

Eva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Honk,

Ik raad toch aan om even naar onze technische dienst te bellen op het gratis nummer 0800/22700.

Ik kan van hieruit niets nakijken maar ik vermoed dat het probleem aan de lijn ligt en niet aan de B-box.

U hebt VDSL2 zorg dan zeker dat de splitter/filter goed is aangesloten zoals in de handleiding want een fout aangesloten splitter/filter kan ook deze symptomen vertonen.

Onze technische dienst is elke dag bereikbaar tot 22 uur.

Vriendelijke groet,

Eva

Hallo, bedankt voor de snelle reactie. Ik had dit ook voor met de vorige router (al geprobeerd met extra antenne dus bereik vergroot, maar bleef soms nog uitvallen) Ook heb ik alle signalen geprobeert maar alles leek +- wat hetzelfde op sommige signalen na. Kan u me eventueel hetsterkste signaal mededelen? Dan kan ik dit eens proberen. Probleem met splitter denkt u? installatie door technicus is nochtans zeer goed ! Vanaf het begin alles goed en werkend. Ook zou ik hierbij willen medelen dat er voor de komst van BTV op 1 telefoonstekker 5-6 splitters zaten. nu zit daar maar 1 meer op ;) Ik hoop hiermee extra informatie te krijgen.

** ik moet wel zeggen, de laatste tijd heb ik dit niet meer op de kabel voor gehad. Draadloos heb ik nog niet geprobeert. Zal dit zeker eens doen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.