Ga naar inhoud

energievebruik + processor

honk

Aanbevolen berichten

Hallo, is er een manier om de processer minder warm te laten worden? Ik heb zojuist SpeenFan gedownload en ik zie daar dat mijn GPU 60° bedraagt (!!!) met een brandend teken voor. Ook zou ik ZEER graag weten of er een manier is om mijn laptop langer laten mee te gaan. Ik heb een vermoeden dat hij ergens veel energie vebruikt! Ik doe namelijk maar maximum 1 uur zonder 'turboknop' (gamecomputer) dat bedoelt is voor energiebesparing. Met deze knop bedraag de gemiddelde duur +- 1.20 uur, wat zeer weinig is! Ik heb kenissen en daar kan hij tot 8u meegaan? Ligt het aan mijn batterij of zou het kunnen liggen aan de processen ofzo? De processor hoor ik ook altijd meestal op volle toeren draaien, wat niet echt 'gezond' is denk ik.

Graag help! :-)

Mvg, honk

aangepast door honk
Link naar reactie
Delen op andere sites

processen ; 82

CPU-gebruik ; varieert de hele tijd van 15% tot zeker 70 %

fysiek geheugen 41%

--> dwm.exe (32kb) beheer van bureaubladvensters

--> iexplore.exe (44.9kb) internet explorer

--> iexplore.exe (2 maal staat hij hier...) 7kb

--> sidebar.exe (26.6 kb) windows sidebar

--> explore.exe (16.9 kb) windows verkenner

--> bullguard (17.4 kb) antivirus

--> speedfan (8.2 kb)

--> en dan nog vele processen tussen 2.5kb en 5.5kb

Hoe kan ik de batterij laten testen?

---------- Post toegevoegd om 15:45 ---------- Vorige post was om 15:40 ----------

Kijk eens bij taakbeheer hoe hoog je cpu belasting is en welk proces het meeste cpu gebruikt?

Best ook de batterij (laten) uittesten.

Hoe kan ik deze laten testen?

meeste CPU gebruik is Sidebar...

-->iexplore.exe 41 kb

-->dwm.exe 32kb beheer van bureaubladvensters

-->sidebar.exe (CPU soms 7) 8.6kb en 26.4kb

-->en dan nog paar andere processen met meer dan 2kb

Hierbij wil ik ook vermelden dat via het programma SpeedFan mijn GPU 60° gedraagt... dit is toch niet normaal? ik zit er nog maar +- 15 minuten op?

**Sorry maar ik zie nu pas dat er een vele processen zijn bijgekomen !!

--> Niet actieve systeemprocessen ( altijd boven de 80 CPU)

ik denk dat deze de boosdoener is want deze staat constant boven de 80. Andere processen (gesorteerd hoogste van boven) die staan 2de is sidebar maar dat is hoogstens 10 CPU en als 3de taskmgr.exe

aangepast door honk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de tijd dat je processor eigenlijk niets doet. Hoe hoger dit percentage is, hoe minder je processor moet werken.

In jouw geval is de processor dus maar voor 20% belast, wat normaal is.

Batterij kan je waarschijnlijk wel laten testen in een pc winkel.

Heel erg bedankt! Maar kan u me aub iets zeggen over de temperatuur van mijn GPU? Deze bedraagt momenteel 61° met een brandend vuur voor (in het programma SpeedFan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat gaat de batterij ook maar een dik uur mee op gebalanceerde prestaties,een klein half uur als hij ingesteld staat op hoogste prestatie, op laagste prestatie gaat hij dan 3h mee. Het hangt ook af van wat voor batterij je hebt...als je een 'kleine' capaciteit ( mAh ) hebt, is het normaal dat deze maar een uur mee gaat.Maar een pc-winkel kan normaal je batterij balanceren, en nakijken. Kost wel iets natuurlijk.

Voor een programma om het zelf te doen heb ik ook interresse... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat gaat de batterij ook maar een dik uur mee op gebalanceerde prestaties,een klein half uur als hij ingesteld staat op hoogste prestatie, op laagste prestatie gaat hij dan 3h mee. Het hangt ook af van wat voor batterij je hebt...als je een 'kleine' capaciteit ( mAh ) hebt, is het normaal dat deze maar een uur mee gaat.Maar een pc-winkel kan normaal je batterij balanceren, en nakijken. Kost wel iets natuurlijk.

Voor een programma om het zelf te doen heb ik ook interresse... ;-)

Dat was bij mij ook zo vroeger... ik heb zelfs 'turboknop' voor energie te besparen (msi-eco) daar kon ik vroeger ook +- 3uur mee werken, gebalanceerd was dan al makkelijk 1u30. En hoge prestaties nog nooit geprobeert ;-) Ik heb 1 gevonden voor de batterij te kalibreren. Het is een trial,battery doubler, ik moet zeggen; TOP als je batterij niet echt lang meegaat want normaal draait mijn processor +- 20% en met energiebesparende modus van battery doubler draait hij maar 5% ! sterke besparing dus, en je kan ook berekenen hoeveel % je meer kan gebruiken van je batterij. Hiermee bedoel ik dat als je 1u met je batterij kan werken rekent hij dat uit in procenten hoelang dat je het meer kan gebruiken met het programma aan als energiebesparing. dit kwam uit bij mij op 148 % van 170% (max.) En je ziet her verschil wel in tijdsduur! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.