Ga naar inhoud

PC wordt steeds trager

portdirk

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben Dirk, 50 jaar oud en woon in wuustwezel. Via een lid van dit forum ben ik hier terecht gekomen.

Ik heb een oude medion-desktop met XP, welke de laatste tijd best traag is! Het is sowieso geen snelheids-monster, maar het loopt de spuigaten uit. Ik heb ondertussen al eens defragmentatie, schijfopruiming en Ccleaner laten lopen. Dit geeft een lichte verbetering.

Hierbij doe ik alvast een HJT-log en een log van everest ( moest het nodig zijn ). Kan iemand dit eens nakijken om te zien of er nog veel rommel op de pc staat en zo terug een beetje snelheid te krijgen? Alvast bedankt

1ste scan HJT.txt

log everest.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!

• Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net die 2 bestanden gedelete en opnieuw opgestart.

De snelheid is er enorm op vooruit gegaan.

Wel voornamelijk in het starten van windows, in de toepassingen ( zoals internet ) is niet echt snelheids-winst merkbaar.

Maar dat laatste zal aan de leeftijd van de pc liggen.

Voornaamste is dat we nu niet eerst meer een koffie moeten gaan zetten eer we een gebruiker kunnen selecteren. ;-)

Alvast enorm bedankt

PS : is er voor de rest nog malware of andere rommel naar boven gekomen uit HJT of combofix?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logje van HijackThis was OK, de eerste run met ComboFix heeft heel wat rotzooi van de PC gehaald, de tweede run heeft er nog enkele "taaie klanten" uit verwijderd ... met het huidige resultaat als gevolg :-)

Problemen (gedeeltelijk) van de baan, dan is het tijd voor de “grote schoonmaak” : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten. En een controlecheck.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Verwijder volgende vetgedrukte map met Windows Verkenner : C:\Qoobox (indien nog aanwezig).

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Download Security Check en sla dit op je bureaublad op.

Start Security Check

Volg de instructies op het scherm.

Aan het eind verschijnt een log (checkup.txt). Plaats de inhoud ervan in je volgende antwoord. Sluit kladblok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het late antwoord.

Combofix is verwijderd, Ccleaner heeft gedraaid en securitycheck heeft een logje gemaakt.

na al die scans hebben we tegenwoordig wel dat bij het wisselen tussen gebruikers ( zonder mezelf af te melden ), bij het gebruikers-scherm steeds achter mijn naam staat : er is 1 programma actief. Maar er staat helemaal niets open of te draaien...kan dit door combofix komen?

checkup.txt

aangepast door portdirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

na al die scans hebben we tegenwoordig wel dat bij het wisselen tussen gebruikers ( zonder mezelf af te melden ), bij het gebruikers-scherm steeds achter mijn naam staat : er is 1 programma actief. Maar er staat helemaal niets open of te draaien...kan dit door combofix komen?
Neen, dat is heel onwaarschijnlijk als je dat volledig correct verwijderd hebt ? Controlecheck was overigens ook OK :-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.