Ga naar inhoud

windows 7 en nvidea 9800gtx+

jocojoco

Aanbevolen berichten

Hallo, ik probeer windows 7 te installeren maar aan het einde van de installatie krijg ik zwart scherm omdat win 7 mijn grafische kaart niet herkent, namelijk de nvidea 9800 gtx+

nu vind ik op de website van nvidea wel een driver voor windows 7 maar hoe instaleer ik die ?? er staat nog niks op die schijf.

ik heb wel al geprobeerd met eerst een ander grafische kaart in te steken en dan kan heb ik wel beeld, als ik dan probeer op mijn nieuwe driver te installeren dan weigerd de pc om deze te installeren omdat het de juiste kaart niet is .

hoe ga ik best te werk????:bawling:

ik weet het niet meer hoor:pcguru:

Greetz

Joco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeert windows 7 en je hebt de mogelijkheid om update uit te schakelen tijdens de installatie en doe dat want ook bij mij gaf dat probleem met de drivers voor de videokaart.

Ik vermoed dat Nvidia veel te snel drivers had gemaakt voor windows 7 en slordig is geweest wat normaal niet zo is bij Nvidia.

U kan misschien in dit geval Vista drivers nemen zodat je nog een werkende driver hebt. Zo heb ik dat ook gedaan. Later zal Nvidia alle drivers voor windows 7 herbekijken en aanpassen.

Dus update uitschakelen.

Vista drivers nemen.

Update inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie, ik probeer eens met vista drivers maar het probleem is dat mijn pc werkt met oude kaart( x300se) in windows 7, maar zodra ik mijn 9800gtx+ er in plaats heb ik zwart scherm, ik probeerde om mijn nieuwe driver te instaleren met die oude kaart er in en deze weigert omdat het niet de juiste driver is.

ik kan ook niet opstarten in veilige modus met die 9800gtx, anders was het misschien al opgelost. misschien dat een bios update helpt??

Greetz

Joco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer zo eens:

Je start met de oude videokaart en dan met F8 in veilig modus.

Je verwijdert de drivers van de oude kaart (ook in configuratiescherm / programma)

Sluit de computer.

Zet de nieuwe kaart erin.

Wel opletten dat je stroom geeft en bij sommige zelfs 2 x 6 of 8 pins.

Start dan de computer op normale toestand (je kan geen driver installeren in veilig modus)

Installeert de nieuwe drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik ben ondertussen al bekomen dat ik beeld heb,

maar kan niet in goede resolutie werken en ook mijn scherm word niet volledig gevuld.

Ik heb een resolutie van 1280 op 720 ipv 1920 op 1080 .

Ik installeerde de nieuwe driver die van nvidea komt maar blijkbaar is er nog iets niet in orde.:bawling:

Greetz

Joco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.