Ga naar inhoud

c000021A, fatale error bij aflsuiten...

Sam Buru

Aanbevolen berichten

Hier ben ik weer.

Sinds vandaag krijg ik als mijn laptop afzet volgend blauwe scherm bij afsluiten.

STOP: c000021a (Onherstelbare systeemfout) Het systeemproces Windows aanmelden is onverwacht afgebroken met de status 0x0000000 (0x0000000 0x00000000)

Dit scherm blijft dan gewoon staan, en moet ik de laptop met de power-knop afzetten.

Opstarten gebeurt gewoon normaal. Heeft iemand een idee?

Logje van everest hangt erbij.

Alvast bedankt

Everest na stopfout.txt

aangepast door Sam Buru
Link naar reactie
Delen op andere sites

De log is niet volledig.

Start Everest opnieuw en nergens aan komen en dan verder doen zoals je gedaan hebt.

De foutcode betekend: STATUS SYSTEM PROCESS TERMINATED

Hebt je de rechter of account gewijzigd?

Of is een andere computer gekoppeld aan uw laptop?

Dit kunnen ook veel andere soorten fouten zijn maar wel iets in de zin van rechten / beveiliging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De log is niet volledig.

Start Everest opnieuw en nergens aan komen en dan verder doen zoals je gedaan hebt.

Dit zou nu beter moeten zijn.

De foutcode betekend: STATUS SYSTEM PROCESS TERMINATED

Hebt je de rechten of account gewijzigd?

Nee, deze zijn onveranderd.

Of is een andere computer gekoppeld aan uw laptop?

Ja, maar dit is altijd al zo geweest en hier hebben we nog nooit problemen mee gehad...

Dit kunnen ook veel andere soorten fouten zijn maar wel iets in de zin van rechten / beveiliging.

Ik zal ook al eens McAfee laten lopen. Ik had de foutcode gegoogled, maar vond niet echt een rechtlijnig antwoord.

everest na stopfout.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze voormiddag McAfee laten lopen, deze bleek een trojan te hebben gevonden. Nebuler.b.

Op dit forum heb ik daar nog een post over gevonden, daarin werd gevraagd om met malwarebytes te scannen. Dit heb ik net ook gedaan, maar die laatste zegt geen geinfecteerde bestanden gevonden te hebben...

Soit, na de McAfee sluit de laptop terug zonder fouten af! Moet ik nog iets doen om zeker te zijn? Of was de virus-scan voldoende?

Hieronder alvast ook de mwb-log

mbam-log-2009-12-14 (15-10-02) na McAfee.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log is OK, maar wil je - voor alle zekerheid - ook nog eens scannen met HijackThis.

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele "schoonheidsfoutjes" in dit log mag je verwijderen. Verder mag je - wat besmettingen betreft - op je twee oren slapen (al schijnt dat héél moeilijk te zijn) :-)

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Ask.com Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - (no file)

O3 - Toolbar: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.