Ga naar inhoud

nieuwe cd-writer instaleren

dimi76

Aanbevolen berichten

Uw laptop heeft als besturingsysteem windows 2000 of Windows ME

Dus denk ik dat je een diskette nodig hebt om XP te kunnen installeren.

Je kan hier de diskette afhalen maar wel opletten dat je de juiste XP versie en service pack neemt. Je hebt 6 of 7 diskette nodig.

Na installeren van die diskette start cd van XP.

Nota: ik heb gekeken bij medion of je speciale diskette hebben maar daar hebben ze dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey alvast bedankt voor de moeite maar ik denk dat de medion toch XP als origineel besturingssysteem heeft hoor...aan de onderkant hangt toch zo'n stickertje met serialnr van XP op,probleem is dat die xp op die oude HDD stond.

Ik begrijp dat ik die diskette zal nodig hebben om 'n nieuwe installatie van xp uit te voeren maar in de laptop zit geen diskette-lezer,misschien is het wel mogelijk om ze op'n cd te zetten maar dan moet de cd/dvdrom werken he? of ik kan misschien via externe brander proberen?

Ik begin zo'n beetje te vermoeden dat het een beetje een verloren zaak is he...

ik wil je alvast nog eens bedanken voor de goede raad en hulp hoor, thanks mate!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bios aanvaard externe brander,ik heb reeds enkele keren xp trachtten te installeren maar dit lukte nooit...waarschijnlijk dus door die diskette's die ik niet had...ik zal straks eens proberen om ze op'n cd te zetten en ik hou je op de hoogte.

alvast duizend maal bedankt voor je tijd en hulp

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

mislukt...installatie van windows begon wel maar halverwege het installeren viel het kopieren van bestanden stil en viel laptop uit.

uiteraard is nu de geinstalleerde ubuntu ook om zeep...pfff ik heb al verschillende keren xp of win7 op m'n desktop gezet en nooit problemen mee gehad maar ik wist niet dat er zo'n verschil was met 'n laptop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ubuntu staat er nog altijd op uw laptop.

Maar als je windows XP installeert dan verwijdert XP de MBR en dan start Ubuntu niet meer op. Andersom gebeurd dat niet. Ubuntu laat XP zoals het is.

Je zegt dat XP wel bestanden kopieert naar de harddisk maar kan niet tot 100% halen.

Dit kan zijn dat de cdrom het begeeft ofwel gaat de scherm uit.

Bij scherm uit wat zeer uitzonderlijk is dan moet je met de muis of touchpad blijven bewegen zodat de scherm niet uit gaat en dit tot de installatie klaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.