Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, hier op de vaste computer met windows XP wordt de core en GPU 70° en stijgend. Voor een GPU is een temperatuur van +- 60 ° normaal, maar voor de core vind ik 70° toch als iets veel omdat je dan niet veel mag doen of je komt in de buur van de gevarenzone. Ik heb zojuist de computer ontkoppelt en het stof er een beetje uitgeblazen met klein beetje succes, zo'n 2°.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke processor heeft u ?

Intel ® Celeron ® CPU 2.80 GHz

Eventueel koeler ?

Weet ik niet, koeler is wel van intel.

Is deze temperatuur gemeten terwijl u niets deed of toen u zware toepassingen draaide ? (Games, benchmarks....)

Gemeten wanneer ik volledig niets doe, dus GPU en Core kunnen wel over de 90° worden wanneer ik en spel zou draaien.

Hoe heeft u de temperatuur gemeten ?

De temperatuur is opgemeten met SpeedFan (wat redelijk betrouwbaar is denk ik)

--> in het begin is het nog ok, maar als je er +- 20 tot half uurtje opzit hoor je de fan met de minuut stijgen met aantal RPM wordt stillaan opgedreven tot +- 3500 (!!) RMP, wat echt wel oorverdovend is als je er eventjes opzit. Nochtans ik heb daarstraks de kast eens opengedaan en merk wel dat er stof inzat. Heb deze er dan uitgeblazen met beetje verschil.

Zit nu 10 minuten op deze computer en aantal RPM is al opgedreven naar +- 2750, wat al veel is na deze tijd. Het geluid valt nog mee maar met de tijd hoor je hem stillaan versnellen tot hij echt volle toeren draait om af te koelen.

+ Core en GPU zijn snel gestegen naar nu een temperatuur van 70 graden. En wat ik vergeten te melden was is dat de CPU niet meer dan maximum 12 % gebruikt tot nu toe... Dan zijn deze temperaturen toch niet normaal?

aangepast door honk
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.