Ga naar inhoud

Nieuwe pc samenstellen

rijstkoek

Aanbevolen berichten

Een korte tijd geleden heb ik een nieuwe computer gekocht, ik heb toenu ook op dit forum hulp gezocht en ben ook blij dat ik dat heb gedaan.

Een vriend van mij speelt nu regelmatig op mijn computer, omdat die van hem ouder is. Nu heeft hij de beslissing genomen om zelf ook een nieuwe computer te kopen en hij heeft mij om hulp gevraagd, dus vraag ik opnieuw hulp aan jullie.

samen zijn we tot deze samenstelling gekomen:

EDIT:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[7517]=1&product[224674]=1&product[234951]=1&product[226356]=1&product[35626]=1&product[238446]=1&product[213070]=1&product[72617]=1

(knippen en plakken want er is iets verkeerds gelopen bij het maken van de link)

De computer voldoet volledig aan wat hij wilt, maar nu zitten we vast bij de koeling. Zou iemand een goede / goedkope voeding kunnen aanwijzen? En zouden er problemen zijn onderling de componenten?

Op voorhand al bedankt!

~Rijstkoek

De link werkt nog steeds niet dus ...

Antec Three Hundred - EU - Towermodel -

Team Elite DDR3 - Geheugen - 4 GB ( 2 x

Gigabyte GV R585D5-1GD-B - Grafische ada

Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103

Processor - 1 x Intel Core i5 i5-750 / 2

Foxconn P55MX - Moederbord - micro ATX -

OCZ StealthXStream - Voeding ( intern )

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar g

aangepast door rijstkoek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit, ik zou een paar dingetjes veranderen.

Het moederbord zou ik veranderen in dit, niet dat die Foxconn slecht is, maar MSI is voor 6 euro meer de betere keuze!

De hardeschijf kan je best veranderen in een F3, nu dat deze wat bekender zijn!

In deze dus, deze zijn toch wel een pak sneller.

Ik zou wel geen 700W voeding kopen, want je systeem verbruikt bijlange niet zoveel!

Eerder deze, kost veel minder, en is méér als genoeg voor jou systeem.

De koeling lijkt mij niet zo'n probleem, tenzij je echt een heel stil systeem wil, en de processor wilt overklokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord aarondk1.

Mijn vriend heb ik ondertussen kunnen overtuigen om het mobo, de hdd en de voeding (ik dacht dat deze samenstellen meer zou verbruiken, mijn schuld dus) aan te passen

Ook heb ik het hem gezegd dat een koeling niet noodzakelijk is (hij is niet echt van plan om te overklokken wegens angst dat er iets mislukt en stuk gaat), maar dat het wel een verschil zou maken in lawaai. Blijkbaar vindt hij dit toch wel belangrijk.

Zijn budget is zowat bereikt dus hij zou het liever zonder koeling kopen, maar nu heeft hij de vraag dat het systeem niet teveel lawaai zal maken zonder extra koeling? Zijn computer staat op ongeveer 1 meter van hem (naast zijn bureau) en er staat bijna altijd muziek aan in zijn kamer, dus van geluid zal hij niet teveel last hebben denk ik?

De computer zal vooral gebruikt worden om te gamen, zou hij met deze configuratie de nieuwste spelletjes op beste details kunnen spelen? (zijn scherm staat op een resolutie van 1920x1080, mocht dat veel verschil maken)

Of is dit te hoog gegrepen voor dit systeem?

~Rijstkoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boxed koelers zijn eigenlijk niet bepaald stil.

Maar je kan er redelijk goedkoop vanaf zijn, een CoolerMaster TX3 koelt beter dan de standaard koeler, en is nog eens stiller. Voor deze koeler leg je amper 15 neer. Hier kan je de C.M. TX3 vinden.

Spelletjes zal zeker gaan met een Radeon 5850. Ook op die resolutie.

Zolang je de eyecandy (Anti-Aliasing, Antistropic Filtering) van Crysis niet aanzet, draait dit kaartje alles op hoge settings.

EDIT : Yannick heeft zelfs een review geschreven op PCH !

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig!

Die 15€ vind hij wel ok, die willen zijn ouders wel betalen.

Dus uiteindelijk...

Cooler Master Hyper TX 3 - Koeler voor p

Be Quiet Pure Power 530W (L7) - Voeding

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103

MSI P55M-GD41 - Moederbord - micro ATX -

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar g

Gigabyte GV R585D5-1GD-B - Grafische ada

Processor - 1 x Intel Core i5 i5-750 / 2

Team Elite DDR3 - Geheugen - 4 GB ( 2 x

Antec Three Hundred - EU - Towermodel -

Voor 810€ bij azerty, 835€ met leveringskosten.

Er had iemand mij in een persoonlijk bericht een andere winkel aangeraden die ik ook zeker eens zal bekijken, maar ik vind dit toch al een goede prijs. Het gaat wel lichtjes over zijn budget maar dat moet hij dan maar regelen:tongue:

Ben ik nog iets vergeten? ik denk het niet?

~Rijstkoek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.