Ga naar inhoud

Computer start niet meer op (herstart steeds)

Packardbellxp

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn windows xp wil niet meer opstarten, ofwel steeds bij het laden start hij steeds opnieuw op. Ik krijg steeds een melding waarin onder andere PXE-E61 Media test failed, get cable en PXE-M0F: Exiting PXE ROM. Ik heb al in de BIOS gekeken, maar hij start nog steeds niet op. Wat is het probleem?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foutmelding betekent dat er geen OS gevonden werd op de harde schijf, de cd rom of de usb connectie en dat bij een poging om via het netwerk op te starten geen PXE server gevonden werd.

Controleren of de harde schijf nog goed is aangesloten op het moederbord.

Kan je nog opstarten vanaf de cd rom?

Met de installatiecd naar de herstelconsole gaan en een fixboot en fixmbr uitvoeren.

Nog een suggestie die ik hier gevonden heb; het gaat wel om laptops.

De pc uitschakelen, deksel dichtdoen, op de zijkant zetten en 2 of 3 maal goed kloppen op de onderkant van de laptop, pc opstarten.

Gebruiken op eigen risico maar bij een aantal mensen heeft het blijkbaar toch geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foutmelding betekent dat er geen OS gevonden werd op de harde schijf, de cd rom of de usb connectie en dat bij een poging om via het netwerk op te starten geen PXE server gevonden werd.

Controleren of de harde schijf nog goed is aangesloten op het moederbord.

Kan je nog opstarten vanaf de cd rom?

Met de installatiecd naar de herstelconsole gaan en een fixboot en fixmbr uitvoeren.

Nog een suggestie die ik hier gevonden heb; het gaat wel om laptops.

De pc uitschakelen, deksel dichtdoen, op de zijkant zetten en 2 of 3 maal goed kloppen op de onderkant van de laptop, pc opstarten.

Gebruiken op eigen risico maar bij een aantal mensen heeft het blijkbaar toch geholpen.

Het punt is dat ik de cd rom van XP kwijt ben, nu heb ik al geprobeerd om met een herstelcd de bestanden user32.dll en kernel32.dll te repareren, maar dat had ook geen effect.

Nee, heb geen laptop maar een packard bell.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens stroomaansluiting van de pc eruit niet het knopje op de voeding stekker uit het stopcontact .dan enkele keren op de aan/uit toets drukken

stekker erin en probeer opnieuw op te starten zorg ervoor dat er enkel een muis en toetsenbord is aangesloten ook de printer eruit.

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.