Ga naar inhoud

Instellen pc voor draadloos netwerk

aussie

Aanbevolen berichten

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De manual heb ik nagekeken, maar wordt er niet wijzer van. Daar ik van netwerken en routers niet zo veel weet.

Via advanced Wireless settings, heb je 2 mogelijkheden, staat nu op Allow All, maar je kan ook Restrict Access aanvinken --> Prevent of Permit only (bijlaage). Bij Prevent kan het bestuste nr ingegeven worden bij Edit Mac Adress. (bijlage2) Manual p15.

Is dit de juiste werkwijze, en is dit enkel een aanvullende connectie. Zonder dat de huidige pc daar iets van ondervind.

post-1879-1417703919,2725_thumb.jpg

post-1879-1417703919,3516_thumb.jpg

Manual_646.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de "wireless access" kies je best voor de optie "permit only" en dan kan je met de knop "edit MAC address ..." de MAC adressen ingeven van de pc's die toegang krijgen tot jouw netwerk. Dit zijn in principe enkel de eigen pc's en dus een kort lijstje. Alle anderen worden geweigerd, zelfs als ze de juiste wpa code ingeven.

Je moet ook in het netwerkcentrum bij de eigenschappen jouw netwerk het vinkje weghalen bij "laat windows mijn netwerk configureren". Dan kan je normaal zonder problemen manueel de netwerkverbinding met de router aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de "wireless access" kies je best voor de optie "permit only" en dan kan je met de knop "edit MAC address ..." de MAC adressen ingeven van de pc's die toegang krijgen tot jouw netwerk. Dit zijn in principe enkel de eigen pc's en dus een kort lijstje. Alle anderen worden geweigerd, zelfs als ze de juiste wpa code ingeven..

-Voor ik fouten maak nog even dit; in deze lijst moet ik het fysieke adres van de nieuwe pc ingeven 00-25-D3-1E-27-8F Moet het ip adres van de andere (huidige) pc ook worden vermeld of is deze alleen aanvullend.

Je moet ook in het netwerkcentrum bij de eigenschappen jouw netwerk het vinkje weghalen bij "laat windows mijn netwerk configureren". Dan kan je normaal zonder problemen manueel de netwerkverbinding met de router aanmaken.
In mijn netwerkcentrum kan ik niets vinden van eigenschappen of iets dergelijks.

Waarom deze extra vragen... ik ken weinig van netwerken en wil het niet verknoeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Voor ik fouten maak nog even dit; in deze lijst moet ik het fysieke adres van de nieuwe pc ingeven 00-25-D3-1E-27-8F Moet het ip adres van de andere (huidige) pc ook worden vermeld of is deze alleen aanvullend.

In dat lijstje moet je enkel de fysieke adressen ingeven van de pc's die draadloos op je netwerk mogen. Als de oude pc altijd met kabel aan de router hangt, hoef je dat adres niet in te geven.

In mijn netwerkcentrum kan ik niets vinden van eigenschappen of iets dergelijks.

Waarom deze extra vragen... ik ken weinig van netwerken en wil het niet verknoeien.

Hier heb ik me slecht uitgedrukt.

Je gaat naar het netwerkcentrum en je selecteert de verbinding van je draadloze netwerkkaart. Klik erop met de rechter muisknop en ga dan in het menu naar "eigenschappen".

Dan kan je het vinkje weghalen zoals eerder uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat lijstje moet je enkel de fysieke adressen ingeven van de pc's die draadloos op je netwerk mogen. Als de oude pc altijd met kabel aan de router hangt, hoef je dat adres niet in te geven.
Hier heb ik fysieke adres ingegeven + save settings, zoals vermeld... maar de balk loopt nu al een uur en is nog niet halverwege, is dat normaal. Heb gewone verbinding zoals altijd. Moet ik hier blijven wachten?
Hier heb ik me slecht uitgedrukt.

Je gaat naar het netwerkcentrum en je selecteert de verbinding van je draadloze netwerkkaart. Klik erop met de rechter muisknop en ga dan in het menu naar "eigenschappen". Dan kan je het vinkje weghalen zoals eerder uitgelegd.

Bij netwerkcenter heb ik op de verbinding rechtermuisknop volgende scherm (bijlage_1) Hier krijg je eigenschappen Algemeen en Activiteit.

Bij geen van beiden krijg ik iets in de zin van "laat windows mijn netwerk configureren". (bijlage 2 & 3). Is het misschien Netwerk delen bij eigenschappen Activiteit - Beveiliging?

post-1879-1417703919,6112_thumb.jpg

post-1879-1417703919,6945_thumb.jpg

post-1879-1417703919,7344_thumb.jpg

post-1879-1417703919,78_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik fysieke adres ingegeven + save settings, zoals vermeld... maar de balk loopt nu al een uur en is nog niet halverwege, is dat normaal. Heb gewone verbinding zoals altijd. Moet ik hier blijven wachten?

Het is niet normaal dat het zo lang duurt.

Trek 5 minuten de stekker uit en probeer het opnieuw.

Bij netwerkcenter heb ik op de verbinding rechtermuisknop volgende scherm (bijlage_1) Hier krijg je eigenschappen Algemeen en Activiteit.

Bij geen van beiden krijg ik iets in de zin van "laat windows mijn netwerk configureren". (bijlage 2 & 3). Is het misschien Netwerk delen bij eigenschappen Activiteit - Beveiliging?

Ik heb geen Vista en het is dus voor mij ook een beetje zoeken.

Wat krijg je als je in afb 3 op "configureren" klikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien hebt je Vista.

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Normaal gezien hebt je nu internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.