Ga naar inhoud

foutmelding: localization error

drenkeling

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van Windows XP krijg ik telkens een foutmelding met in het venstertje als titel Localization Error en als mededeling Language.Eng not found. Met op OK te drukken is de zaak opgelost, alles werkt normaal maar ik zou toch graag die telkens herhaalde foutmelding kwijt geraken. Wellicht heb ik ooit (lang geleden) iets verwijderd zonder het te willen verwijderen of iets niet volledig genoeg verwijderd of zo, maar hoe vind ik wat ik moet doen en waar om van dat vervelend geval definitief af te geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Drenkeling

Je kan het volgende eens proberen:

Windowstoets + R

Kopieer & plak (of typ) het volgende in het tekstvak Uitvoeren: sysdm.cpl

Druk op Enter.

Open het tabblad Geavanceerd

Klik onderaan op de knop Fouten melden

Markeer het keuzerondje Geen fouten melden

Als je wil kan je het keuzevakje Kritieke fouten wel melden aanvinken.

Controleer eens of je de foutmelding nu nog krijgt.

Succes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Drenkeling

Je kan het volgende eens proberen:

Windowstoets + R

Kopieer & plak (of typ) het volgende in het tekstvak Uitvoeren: sysdm.cpl

Druk op Enter.

Open het tabblad Geavanceerd

Klik onderaan op de knop Fouten melden

Markeer het keuzerondje Geen fouten melden

Als je wil kan je het keuzevakje Kritieke fouten wel melden aanvinken.

Controleer eens of je de foutmelding nu nog krijgt.

Succes

Angel

Bedankt voor uw snel antwoord. Ik heb gedaan wat u voorstelde maar het probleem blijft onveranderd komen. Ook het al dan niet uitvinken van "kritieke fouten wel melden" en zelfs van (op een ander tabblad) "fouten aan beheerder melden" veranderd niets aan de zaak: de foutmelding blijft. Misschien nog deze info (vergeten in eerste bericht: na Localization Error staat ook nog "missing string". Dus bedankt, maar voorlopig moeten we maar blijven hopen op een andere oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Drenkeling

Je kan eens proberen met CCleaner het Register op te schonen.

Als je op de optie Gereedschap klikt,

en je kiest voor het vak Opstarten,

dan kan je zien welke programma's,

er tijdens het booten van Windows,

opgestart worden.

Ook de programma's die in de map Opstarten staan worden getoond.

Kijk hier eens of je zoiets als Language.Eng ziet staan,

alles wat je denkt, dat ermee te maken kan hebben schakel je uit.

Om dat te doen klik je op de regel zodat hij gemarkeerd is,

en kies voor Uitschakelen

Je zal hier zelf wat moeten uitzoeken.

Laat ons hopen, dat je de foutmelding hiermee kan verwijderen.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

In jouw geval zou ik niet direct met de Cleaner beginnen,

kijk eerst in de map Opstarten.

Je kan ook het register eens opschonen.

Succes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Angel,

Je suggesties heb ik uitgevoerd; eerst de map opstarten leeggemaakt (bevatte 4 snelkoppelingen) en toen dat geen effect had, CCLeaner gedownloaded en laten werken, eerst in de vorm zoals ik ze binnenkreeg en dan met zo ongeveer alles aangevinkt, ook in de sectie geavanceerd (behalve systeemvak, want dan kreeg ik de melding dat ik explorer terug zou moeten installeren en die nieuwe versie was nog maar pas binnengehaald, toen de foutmelding al lang een vast ritueel was geworden en op een andere computer gaf dezelfde explorer geen probleem, dus denk ik niet dat het probleem daar zou zitten?). Er werd wel wat rommel gevonden en hersteld, maar helaas: de foutmelding waar het om draaide, bleef gewoon komen. Taai beestje dus en wellicht engelengeduld nodig om dat opgelost te krijgen, maar gezien uw naam, hebt u dat wel dus... Mag ik nog hopen?

Drenkeling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Drenkeling

Voor alle zekerheid nog even deze vraag:

Heb je in CCleaner rechts op de Optie Gereedschap geklikt,

en daarna op het vakje Opstarten, en daar gekeken of er niets

tussen staat dat opgestart wordt (maar dus waarschijnlijk verwijderd is)

en daardoor die foutmelding geeft.

Het kan hier gaan om een waarde, die in het register onder Run nog steeds

opgestart word bij het Booten van Windows, maar aangezien het programma,

verwijderd of beschadigd is dus voor die foutmelding zorgt.

Groetjes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Angel,

Hoera, ik denk dat ik niet langer meer verzuip maar terug boven water ben. 't Lag natuurlijk aan mij, niet ver genoeg gekeken. Ik had de map Opstarten van Windows leeggemaakt (geen effect), dan CCleaner laten analyseren en herstellen (geen effect). Maar ik was vergeten verder te kijken en bij gereedschap te gaan kijken. Nu ik toch CCleaner nog eens goed bekijk, vind ik daar ook een map Opstarten (met andere dingen dan in de map opstarten van Windows). Dan ben ik systematisch begonnen met één voor één wat daarin stond uit te schakelen en telkens de PC terug op te starten. En jawel, toen ik een programma TypingSatellite en daarin het bestand KBoost.exe (sla me dood als ik in godsnaam ook maar enig idee zou hebben wat dat programma is of waar dat vandaan komt...) uitschakelde, was de foutmelding verdwenen bij de PC-opstart. Nu maar hopen dat ik met dat uit te schakelen niets anders naar de knoppen hielp wat ik wél nog nodig heb, maar bij een eerste vlugge controle lijkt alles nog te werken.

Dus, eindelijk opgelost. Bedankt voor je geduld en het leren kennen van CCleaner, want als ik dat alleen had moeten oplossen had ik nog lang kunnen zoeken.

Bedankt Angel, je bent inderdaad een engel gebleken.

Met dankbare groetjes, :ciao:

drenkeling (die nu weer aan boord is gevist).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.