Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, zojuist heb ik een melding gekregen dat mijn c-schijf te weinig geheugen heeft. Nu wil ik programma's overzetten naar mijn d-schijf en instellen dat het automatisch geïnstalleerd word in diebepaalde map op de d-schijf. Bestaat hier een gratis programma voor om me hierbij te helpen?

Groeten.

Geplaatst:

Dat is niet mogelijk.

Het enige wat je kan doen is programma verwijderen en opnieuw installeren in d:\

Maar ik twijfel of het aan de programma's zelf is want je moet veel programma's installeren om 10 Gb schijfruimte te nemen tenzij is veel games hebt.

Als je veel mp3 of dvd-film of zo op uw c:\ dan kan je gemakkelijk overzetten in d:\

Geplaatst: (aangepast)
Dat is niet mogelijk.

Het enige wat je kan doen is programma verwijderen en opnieuw installeren in d:\

Maar ik twijfel of het aan de programma's zelf is want je moet veel programma's installeren om 10 Gb schijfruimte te nemen tenzij is veel games hebt.

Als je veel mp3 of dvd-film of zo op uw c:\ dan kan je gemakkelijk overzetten in d:\

ik vind het zelf raar want ik heb hier op mijn laptop een c: van 34 gig en een d: van 258 gig en nu staat die 34 gig helemaal vol terwijl als ik eens reken dat windows vista +- 15 gig in beslag neemt denk ik en dan nog 3.5 gig aan prog files. Ik zal dan herinstalleren van een paar programma's.

Spijtig dat er zo geen programma bestaat, dat zouden ze nog moeten maken ;-)

aangepast door honk
Geplaatst:

34 Gb voor Windows 7 is wel heel krap maar het kan als je zeer goed opruimt en alle programma op een andere partitie zet.

Maar in C:\ schijf hebt je verborgen bestanden voor energiebeheer en geheugen.

Die nemen ook veel harddisk ruimte in beslag. Die van de geheugen kan je naar d:\ verplaatsen.

Probeer dit eens of misschien veel opruimt.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Geplaatst:
34 Gb voor Windows 7 is wel heel krap maar het kan als je zeer goed opruimt en alle programma op een andere partitie zet.

Maar in C:\ schijf hebt je verborgen bestanden voor energiebeheer en geheugen.

Die nemen ook veel harddisk ruimte in beslag. Die van de geheugen kan je naar d:\ verplaatsen.

Probeer dit eens of misschien veel opruimt.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Dit heb ik al eens gedaan, en het werkt wel. Maar wat ik merk is dat het aantal vrij geheugen in mijn c-schijf nu constant varieert :sad soms van 4 gig naar 200 mb, en ik vind dit niet echt normaal...

Geplaatst:

Vrij geheugen op de harddisk verandert voordurend en dat is heel normaal.

Maar de ruimte die in beslag wordt genomen van de harddisk blijft wel 4 Gb ook als er maar 200 Mb wordt gebruikt.

Zelf heb ik 100 Gb voorzien voor de c:\ en de rest verdeeld over 2 partitie's.

Geplaatst:

Hallo, hoe zou je windows kunnen instellen dat hij automatisch installeerd op de d-schijf? Ik heb dit ergens gelezen vroeger op een website, maar ik vind dit niet terug. En het zou niet gebeuren via de sofwareinstallatie, maar bij de instellingen van windows zelfs zodat hij zegt bij een installatie van een programma Doel: D:\...

Groeten.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.