Ga naar inhoud

netwerk maken.

swuis

Aanbevolen berichten

Voila, ik ben dus binnenkort terug op internaat, en zou een netwerkje willen maken (alleen met WLAN gebruikers dus geen kabels. mag niet)

Hoe kan ik dat nu doen. De router zou als acces point gebruikt worden om andere netwerken te ontvangen en door te geven.

kan ik nu de router als access point laten om een netwerk te maken, zodat we met de andere gebruikers dingen kunnen doorzenden naar mekaar. en dat andere gebruikers aan mijn gedeelde map kunnen geraken en vice versa.

Alvast bedankt voor jullie inbreng.,

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

de draadloze technologie die in een router zit is zuiver hetzelfde dan deze in een access point. In een router heb je altijd dhcp/dns servers wat je in een AP niet noodzakelijk (meestal niet hebt). Ik zou er nu het ISO-model en de lagen bij kunnen betrekken maar dan zit ik hier morgen nog te typen en het heeft toch niet veel nut.

Het is dus perfect mogelijk om je router als AP te gebruiken. Je steekt gewoon je stekker in het stopcontact, eventueel nog even configureren met behulp van een kabel, draadloos is dat soms moeilijker (als de router al geconfigureerd is heb je natuurlijk geen kabel meer nodig)

Als iedereen naar je netwerk verbind zouden ze allemaal automatisch een IP-adres moeten krijgen (dankzij de DHCP server in je router) en zou je elkaar moeten zien in het netwerk.

Een leuke tip (wat wij deden in school) om met elkaar in contact te blijven zonder internetverbinding:

start > uitvoeren > conf

hiermee start je microsoft NetMeeting en typ je bovenaan het ip-adres van iemand in (van wie zijn netmeeting ook gestart is natuurlijk)

moest je niet weten hoe je een ip-adres terugvindt:

start > uitvoeren > cmd

in je commandprompt typ je dan:

ipconfig

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Internet & netwerk - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.