Ga naar inhoud

Raar bestand op externe harde schijf

Aanbevolen berichten

Gast Raceman1910
Geplaatst:

Dag jongens

heb net mijn externe harde schijf geopend. En zag een map: "11de52c1197fbb775895" daarin zat een bestand genaamd: "MDMiniSigStub.exe". Ik vroeg me af wat dat bestand was, ik heb het volgens mij niet gedownload. Het zal toch geen virus zijn?!

Bedankt

Geplaatst:

Ik denk niet dat het een virus is. Maar als je het niet kent denk ik dat het best wel safe is te verwijderen. Indien niet zeker doe eens een Full system virus scan.

Gast Raceman1910
Geplaatst:

En zou het niets van Windows zelf kunnen zijn?

---------- Post toegevoegd om 16:16 ---------- Vorige post was om 16:12 ----------

Ik heb eens gekeken en bij apparaatbeheer staat er bij eigenschappen van mijn externe harde schijf "externe schijf gebruiken als cach uitgeschakeld" maar bij Computer > Eigenshappen > Beleidsregels "externe schijf gebruiken als cach ingeschakeld.

Waarom is cach gebruik bij de een ingeschakeld en bij de ander uitgeschakeld?

Geplaatst:

MiniSigStub.exe is een bekend Windows-bestand, met die MD ervoor is het onbekend. En dat is altijd een beetje verdacht. Wijzig de naam van dat bestand eens in MDMiniSigStub.oud ... en kijk dan eens een tijdje of er iets negatiefs merkbaar is. Zo niet, mag je het daarna verwijderen.

Zit er trouwens nog iets anders in die map ? Anders zou je (eventueel) die hele map kunnen deleten.

Gast Raceman1910
Geplaatst:

Wat zou ik moeten merken als ik het bestand verander?

Er zit anders niets meer in de map.

Geplaatst:
Wat zou ik moeten merken als ik het bestand verander? Er zit anders niets meer in de map.
Indien het een noodzakelijk bestand zou zijn, moet er één of ander programma (welk ???) niet meer goed functioneren. Al betwijfel ik sterk dat je dat hier gaat merken. Het feit dat het slechts 1 bestand is in de map, wijst ook al in de richting van weinig nut. Toch die suggestie van een virusscan zeker eens uitvoeren.
Gast Raceman1910
Geplaatst:

[ATTACH]3470[/ATTACH]

[ATTACH]3471[/ATTACH]

hier wat eigenschappen van dat bestand.

Ik vond het wel raar dat er zo veel eigenschappen waren.

En als ik het opende moest ik toestemming geven als beheerder.

post-14109-1417703915,5303_thumb.jpg

post-14109-1417703915,7914_thumb.jpg

Geplaatst:

Dit verklaart veel. Je hebt ons op het verkeerde been gezet met je eerste bericht uit de reeks :sad

Daar stond de bestandsnaam MDMiniSigStub.exe, maar uit je screenshots blijkt dat het om MPMiniSigStub.exe gaat. En dat is dan weer een onderdeel van de updates van Microsoft Security Essentials. Dus geen probleembestand ... tenzij je die MSE niet op je PC wil, natuurlijk.

Gast Raceman1910
Geplaatst:

Ik heb ondertussen Microsoft Security Essentials gedeïnstalleerd, dus mag ik het bestand gewoon verwijderen, of niet?

Geplaatst:
Ik heb ondertussen Microsoft Security Essentials gedeïnstalleerd, dus mag ik het bestand gewoon verwijderen, of niet?
Dan mag de volledige map verwijderd worden :-)
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.