Ga naar inhoud

Router werkt niet meer

aarondk1

Aanbevolen berichten

Ik heb jullie hulp nodig, het is nu de tweede keer dat me dit overkomt maar ik krijg het nu niet gemaakt.

Ik heb een Linksys WRT160N, en deze heeft ongeveer een jaar perfect gedraaid.

Alleen op een dag wou ik met de router connecten via de laptop, maar ik krijg geen internet meer.

Het blijft dus gewoon lokaal, en daar heb ik niets aan...

Ik heb dit al eerder gehad, en toen heb ik de router opnieuw ingesteld en toen werkte het wel.

Maar dit lukt raar genoeg ook niet meer...

Ik ben hier niet goed mee, dus ik heb het internet wat afgespeurd, maar ik vond niets dat mijn probleem oploste.

Ik weet dat de laptop zijn wifi kaart nog gewoon goed doet, want andere draadloze netwerken werken nog wel gewoon.

De kabels heb ik allemaal nagekeken en getest maar die doen het gewoon goed.

Ook als je in de router een kabel steekt en je verbind die met een pc, geeft de router precies geen internet door.

Heeft er iemand enig idee hoe dit zou komen?

Alvast bedank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook al eens geprobeerd om de modem en router te resetten?(resetten door de stroom er even af te halen)

Heb ooit ook eens een soortgelijk probleem gehad met mijn D-Link 615 en dat was voor mij toen de oplossing.

Een firmware update zou ook wel eens een uitkomst kunnen bieden.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders moet je eens de firmware updaten.

Er zijn blijkbaar drie versies van de WRT160N,weet je toevallig welke jij hebt?

Er staat op de site van Linksys hoe je dit moet achterhalen, alleen staat er niks bij.

Dus heb ik maar even "gechat" met een Linksys medewerker, dus het is versie 1 als er niets bij staat.

Firmware upgrade ga ik eens bekijekn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is opgelost, firmware een upgrade gegeven, alhoewel ik denk dat de nieuwste eral opstond.

En toen heb ik via 192.168.1.1. (ik weet de naam niet) de fabrieksinstelling hersteld, hierna een nieuw netwerk aangemaakt, en alles opnieuw geconfigureerd en hoe doet het weer.

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.