Ga naar inhoud

thuisnetwerk windows 7/xp

Arnoudje

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb sinds 2 dagen een pc met (legaal) windows 7 erop.

Helaas lukt het me niet tussen deze pc en mijn 2 andere pc's met Xp erop (legaal met alle updates) een verbinding tot stand te brengen, maw bestanden/mappen te delen.

Mijn netwerk is bedraad; internet verloopt via een router waarop alle 3 de pc's zijn aangesloten. (alles bedraad dus)

Voordat de nieuwe pc met windows 7 erbij kwam waren alle pc's "te zien".

De Windows 7 pc krijg ik er echter niet tussen. Wel kan ik er gewoon en op normale snelheid mee internetten. (via dus de router waar ook de 2 andere pc's aan hangen)

Helaas staat de microsoft website vol van alle voordelen die widows 7 biedt wat betreft het delen van al wat je wilt in een netwerk, maar dat heeft alleen betrekking op pc's die draaien onder windows 7...en daar heb ik dus niets aan! Hoe ik ook zoek, ik kan niets op de microsoft website vinden waarop wordt uitgelegd hoe je pc's met xp en windows 7 erop met elkaar verbindt!

groet, arnoud :bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Het moet niet MSHOME zijn want je mag een naam kiezen die je wilt.

Wel is aangewezen om op alle computer dezelfde naam te geven.

Dit kan je in Windows 7 zo doen:

Met de rechtermuisknop op Computer klikken.

Bij instellingen wijzigen geeft je de netwerk naam op.

Windows zal wel vragen om opnieuw op te starten.

Tussen 2 XP computer kan je elkaar wel zien?

Hebt je de mac adres van windows 7 PC toegevoegd aan de router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

bedankt voor de reactie moderator!

Het werkt nu wél en in feite op dezelfde manier als tussen alleen XP computers. Op de één of andere manier bleef ik "hangen" aan het woord "thuisgroep" en dacht dat het daar iets mee te maken moest hebben. Maar gewoon via het tabblad "computer" de Windows 7 pc dezelfde werkgroep naam geven als de andere pc's was genoeg om het ptobleem op te lossen!

Ik was wat op het verkeerde been gezet door alle info op de microsoft website over de nieuwe manier van een netwerk opzetten onder Windows 7 pc's, maar als een Windows 7 pc moet communiceren met een Windows XP pc gaat het eigenlijk precies hetzelfde als onder alleen windows XP pc's.

Mooi, ik weet weer waar ik mee bezig ben!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.