Ga naar inhoud

van vista naar xp

geraldine123

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met vista. Ik wil graag vista veranderen in xp, en ik heb met nlite al een bootable cd gemaakt met de benodigde driver. Maar daarvoor moet ik in BIOS een verandering maken, anders herkent hij de driver van de cd niet: SATA naar IDE zetten. Nu lukt het met deze comp. maar niet om dat voor elkaar te krijgen. Ik kan niet opstarten vanaf de nieuwe cd. (Herkent hem niet).Ik heb de schijfpartitie gemaakt voor xp. Ik heb een acer M6341 desktop met AHCi nvidia driver versie 7.15.11.6382. Ik heb me rotgezocht op internet, maar kan niets vinden, behalve een converter voor het omzetten van SATA naar IDE. Het formatteren van de harde schijf wil ook niet...

HELP!!!!:santaclaus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reaktie!

Nee, helaas, als ik cd als eerste zet in bios kan hij zonder opgaaf van reden de cd niet herkennen. Dit heeft volgens mij te maken met het punt dat ik de SATA niet kan veranderen in IDE. Verder heb ik alles goed op iso-schijf staan: driver en sp2 geïntegreerd in xp home. Heb al een heleboel websites gehad, niemand die deze bios heeft. Ik kan wel SATA zien staan, maar wat als ik hem disable? Vindt het best raar. En wat is master/slave? Kan ik daarin wat veranderen misschien?

Met dank alvast!

Groetjes Geraldine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp wil je XP instaleren op een SATA schijf.

Volgens mij heb je een apparte diskette nodig met daarop de SATA drivers,die je dan als er achter gevraagd word tijdens de instalatie in je diskette station moet steken om zo de benodigde drivers te instaleren.

Master en slave is enkel van toepassing bij IDE schijven en niet op SATA schijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm nee, heb de oude pc wel met xp erop, zal niet veel helpen denk ik. Ben nu met ander besturingssysteem bezig, ubuntu. Zette hem er meteen op. Dan hoop ik dat ik daarna vista kan formatteren. Het enige probleem dat vista geeft is dat ik SATA niet in IDE kan veranderen, hoewel er wel IDE zit in het bios, maar kan het maar niet veranderen. Microsoft wil gewoon niet dat je gaat downgraden.

Bedankt voor jullie hulp!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.