Ga naar inhoud

Nieuw pc-scherm

Matthias_DB

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb al meteen een vraagje.

Gisteren heb ik een tft-scherm gekocht (HP 2309v 23" ).

Nu, heb hem vandaag geïnstalleerd en hij werkte voor een 4uurtjes. Daarna bleef het scherm vastlopen, hoewel de pc verder bleef werken. Ik deed de pc aan en uit, en mijn scherm zei dat er geen connectie was. Na enkele uren te hebben gewacht, probeerde ik terug en hij wertke, voor een paar minuten dan, en toen viel juist hetzelfde probleem voor.

Mijn computers is een Windows XP Service Pack 2, mijn grafische kaart is nVidia GeForce 7600 GT... Ik weet niet of dit aan mijn grafische kaart ligt of aan het scherm. Wat moet ik doen?

Groetjes,

Matthias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oude scherm werkt wel op die pc?

Kijk eens bij apparaatbeheer of je daar toevallig geen uitroepteken ziet staan bij het scherm.

Hier op de site van HP kun je de driver voor u scherm afhalen,ik heb reeds xp geselecteerd.

Ja, dat was ik vergeten, het oude scherm steekt ook na een tijdje vast. Echt raar, dit alles gebeurde sinds dat ik myn nieuw scherm aansloot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat het eerder aan de drivers van de videokaart ligt.

Zal eens kijken of ik de nieuwste vind.

Hier bij NVidia de drivers.

Verwijder in apparaatbeheer alle drivers eens die met uw videokaart te maken hebben,dit doet u best in veilige modus.

Als je dat gedaan hebt start je de pc opnieuw op.

U start veilige modus op door de pc te herstarten en dan op de F8 toets tokkelen tot u een opstartscherm krijgt waar je kan kiezen hoe je windows

wil opstarten.

Daar kies je dan voor Opstarten in veilige modus zonder netwerk ondersteuning.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Ik had een klein probleempje met mijn nieuw scherm en ga dus proberen om de nieuwste driver van nVidia te installeren. Ik heb echter een vraag: mijn scherm blijft dus vaststeken na enkele minuten, dus hoe kan ik de driver downloade als mijn scherm uitvalt - hetzelfde gebeurt met mijn oud scherm, dus dat is geen optie-.

Alvast bedeankt,

Matthias

GeForce 7600 GT ==> grafische kaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat het eerder aan de drivers van de videokaart ligt.

Zal eens kijken of ik de nieuwste vind.

Hier bij NVidia de drivers.

Verwijder in apparaatbeheer alle drivers eens die met uw videokaart te maken hebben,dit doet u best in veilige modus.

Als je dat gedaan hebt start je de pc opnieuw op.

U start veilige modus op door de pc te herstarten en dan op de F8 toets tokkelen tot u een opstartscherm krijgt waar je kan kiezen hoe je windows

wil opstarten.

Daar kies je dan voor Opstarten in veilige modus zonder netwerk ondersteuning.

Ok, voorlopig werkt hij :)

Eens zien na een paar uurtjes of hij dan nog uitvalt...

Zou het kunnen zijn dat ijn grafische kaart beschadigd is en dat ik een nieuwe moet kopen?

Bedankt,

Matthias

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.