Ga naar inhoud

Probleem met windows XP

Gast okt9heel

Aanbevolen berichten

Best forum,

Mijn PC is enige tijd geleden erg traag geworden. Dit ondanks dat de ruimte op de harde schijf niet half in gebruik is .

Bij het opstarten duurt het lang eer het startscherm verschijnt. Als dit er is dan duurt het ongeveer 2 minuten eer de pictogrammen te voorschijn komen. Als ik vervolgens 'Internet Explorer' aanklik duurt het meer dan een minuut eer het eerste scherm daarvan verschijnt.

dit euvel is zomaar opeens begonnen.

Als iemand mij goede tips kan geven dan graag.

Bij voorbaat dank,

Piet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Piet,

Heb je als antivirus misschien Norton ? Da's een goed programma, maar het vertraagt de werking van je PC en zeker bij het opstarten.

Doe je regelmatig schijfopruiming en defragmenteer je af en toe je schijven ?

Zoiets is nodig om je PC in optimale staat te houden.

Met vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruim je msconfig even op...

Start>uitvoeren>typ in "msconfig" gevolgd door een enter/Ok-klikken>tabblad opstarten> schakel alles uit en reboot pc, kijken wat opnieuw ingeschakeld wordt en post hier je bevindingen als hij al wat sneller boot

Mvg,

hX`

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruim je msconfig even op...

Start>uitvoeren>typ in "msconfig" gevolgd door een enter/Ok-klikken>tabblad opstarten> schakel alles uit en reboot pc, kijken wat opnieuw ingeschakeld wordt en post hier je bevindingen als hij al wat sneller boot

Mvg,

hX`

het is NIET aan te raden om alles uit te zetten.

zet in je ms config enkel de dingen uit die in het begin opstarten en waar je zeker van weet dat je ze niet nodig hebt (zoals fotomanager, nero, word en zulk soort programma's)

als je iets niet zeker van bent dan moet je het aan laten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.