Ga naar inhoud

Nut van n-netwerk?

dikken

Aanbevolen berichten

Mij access-point heeft de geest gegeven. mijn netwerkwerk draait dus niet draadloos op een linksys router 10/100 Mbps. Ik zal mij een nieuw access-point aankopen en daarbij stootte ik op de volgende vraag:

Welk nut heeft een n-router/access point die data aan 300Mbps overstuurt als je router/switch maar max 100Mbps aankan en Telenet daarbij maar max 25 Mbps vebinding geeft?

of heb ik het niet begrepen?

groeten, B

Link naar reactie
Delen op andere sites

router/switch maar max 100Mbps verlies geen snelheid tenzij de kabel meer dan 25 meter lang is.

n-router/access point 300 Mbps geeft een veel beter signaal die ook sterker is.

Nu zegt je dat Telenet 25 Mbps is.

Van de ene kant wel maar van de andere kant gebruikt je ook uw eigen netwerk om data naar de andere computer over te zetten of wat ook.

Dan hebt je wel effectief 100 Mbps doch dit hangt ook voor een deel van de computer zelf. Een trage computer kan niet zo snel data verzenden en ontvangen.

Wat de draadloos betreft moet je die ook nog verdelen tussen de computer. Dus hoe meer computers / laptops hebt hoe minder snel de draadloos data je kan verzenden.

Maar er is ook nog een andere factor.

Ieder computer kan onderling data verzenden plus tegelijker tijd op internet zijn.

Eigenlijk heeft draadloos één nadeel en dat is vochtige lucht. Dan is die iets minder snel.

Ik denk dat je wel begrijpt dat je beter een sneller router neemt dan een langzame.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft,

Bedankt voor die verduidelijking. veel traffic tussen de pc's onderling is er niet echt maar het opkrikken van mijn draadloze verbinding kan natuurlijk nooit kwaad.

welke n-access point (en liefst niet een n-draft versie) zou je mij dan aanraden?

groeten, bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stegisoft en andere,

Befsr81. maar ondertussen heb ik een sitecom access point 300n gekocht.

Met mijn laptop (enkel 802.11g) is de verbinding perfect maar bij mijn echtgenote 802.11g/n) lukt het niet.

Ik ben wel verbonden op lokaal niveau maar ik krijg telkens een onbekend (openbaar) netwerk te zien en mijn eigen netwerk komt er niet door. Daarnet was ik er in geslaagd om mijn eigen particulier netwerk te installeren maar na opstarten sprong die opnieuw op het onbekende netwerk.

Blijkbaar zit er ergens in die andere laptop een instelling verkeerd.

enig idee?

groeten, Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je in de router de mac adres van de laptop van uw echtgenoot toegevoegd.

Netwerkcentrum

Klik bovenaan op aanpassen

Geef in vakje de naam van de router

Vink particulieren aan.

Klik volgende en dan sluiten

Klik onderaan op:

Netwerkdetectie: ingeschakeld

Bestand delen: ingeschakeld

Openbare mappen: ingeschakeld

Wachtwoord: uitgeschakeld

Klik op draadloos netwerk beheren

Klik op de modem

Klik op verbinding indien aanwezig.

Sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.