Ga naar inhoud

Acer Laptop lag probleem

Gast lektro

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb natuurlijk een vraag.

Ik heb sinds februari een nieuwe laptop, Acer aspire 6935G.

Ik heb deze laptop hoofdzakelijk gekocht voor de HDMI aansluiting, en de gaming capaciteiten.

Sinds een paar weken terug begint hij zeer raar te doen, blijft vaak haperen(lag) bij spelletjes, terwijl hij dit zonder problemen kon draaien !

Ook bij sommige full HD films blijft hij soms enorm hangen, wat enorm irritant is.

Het batterij icoontje van mijn laptop geeft wel aan dat ik mijn batterij moet vervangen.( accu gaat ook nog maar max 50 min mee)

Zou het probleem aan de accu liggen? Of eerder aan de kwaliteit van acer zelf? :sad

Men geeft dan eens veel geld aan een betere laptop, en dan begint ie zo te doen...

Grtz

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen,

Ik ben nieuw hier en heb natuurlijk een vraag.

Ik heb sinds februari een nieuwe laptop, Acer aspire 6935G.

Ik heb deze laptop hoofdzakelijk gekocht voor de HDMI aansluiting, en de gaming capaciteiten.

Sinds een paar weken terug begint hij zeer raar te doen, blijft vaak haperen(lag) bij spelletjes, terwijl hij dit zonder problemen kon draaien !

Ook bij sommige full HD films blijft hij soms enorm hangen, wat enorm irritant is.

Het batterij icoontje van mijn laptop geeft wel aan dat ik mijn batterij moet vervangen.( accu gaat ook nog maar max 50 min mee)

Zou het probleem aan de accu liggen? Of eerder aan de kwaliteit van acer zelf? :sad

Men geeft dan eens veel geld aan een betere laptop, en dan begint ie zo te doen...

Grtz

Jan

heb nieuwe batterij gezocht voor mijn type laptop. Deze kost 75 €, toch wel vrij veel voor maar 10 maand dienst te hebben gedaan. Daarmee dat ik hoop dat mijn LAG probleem hieraan ligt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

welja, dat is nu net het probleem, op netstroom heb ik zelfs dit probleem. U kan echt niet geloven hoe irritant dit soms kan zijn.

Had zelfs nog niet aan de garantie gedacht :-p

Zal hem eens binnendoen en evnt later bevestigen wat het probleem was.

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik heb goed nieuws. Ik heb mijn probleem (deels) opgelost.

Het was niet minder dan gewoon de laptop even openvijzen, en de ventilatie uitblazen:viking:.

Ik raad dit aan veel mensen aan regelmatig te doen? Tis iets simpel, maar ik denk dat vele mensen hier niet aan denken. Hieronder een foto van hoeveel stof ik enkel uit de fan heb gehaald...

IMAGE_255.jpg

IMAGE_256.jpg

IMAGE_258.jpg

Ik heb nu enkel nog een cpu eater, zoals vele, het process audiodg.exe

Ik heb al alle mogelijke methodes van internet geprobeert om dit te verhelpen!(playback devices, desable audio enhancements, ect ect)

Is er al een update uitgebracht die dit oplost? Een gaming laptop waar zelfs age of emires II op lagt is niet normaal :-) (audiodg.exe = 99% cpu op dat moment!)

Met vriendelijke groeten,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.