Ga naar inhoud

Blue screen

samvdb

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik Windows 7 (32-bit) geïnstalleerd op een medion MD 8800 (maar met 3GB Ram, NVIDIA GeForce 7650 GS).

Tijdens gebruik krijg ik om de zoveel tijd een blue screen (dit gebeurt vooral tijdens 't installeren van programma's, bv. tm nations).

Na het heropstarten krijg ik volgende boodschap:

Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.48

Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: d1

BCP1: 6440000C

BCP2: 00000002

BCP3: 00000001

BCP4: 9CB67BCF

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\122209-29000-01.dmp

C:\Users\Sam\AppData\Local\Temp\WER-52265-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:

Windows 7 Privacy Highlights - Microsoft Windows

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:

C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Iemand een idee hoe dit vervelende probleem opgelost kan worden?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

vind je nergens bij windows7 de mogelijkheid om "automatisch herstarten" uit te vinken? Dan kan je de foutcode noteren en/of googlen naar een oplossing.

Probleem is dat verschillende wndowsversies een andere manier hebben om dit te benaderen. Bij vista vind ik het bij "systeem" onder "opstart en herstelinstellingen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

om het automatisch herstarten te stoppen op een W7 pc:

Configuratiescherm/systeem en beveiliging/systeem/geavanceerde instellingen/

vind je onderaan "opstart en herstelinstellingen". In die map kan je bij "systeemfouten" het vakje "computer automatisch opnieuw starten" uitvinken.

Dan blijft het blauw scherm staan en kan je de foutcode eens copieëren en google laten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hallo samvdb, heb de zelfde ervaring met een Medion MD8822 en Windows 7 ultimate gemaakt. In begin ging het goed maar gisteren waren het meer dan 10 blue screens. Ik heb de hele boel restored en draai nu weer Vista - tot nu toe zonder problemen. Jammer om Windows 7, maar met de Medions wil het blijkbar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reeds 1 week op mijn md8800 windows 7 draaien en dit zonder problemen.

Om windows 7 op de medion te installeren, begin je best met een minimum systeem, wat betekent: alles wat USB betreft losmaken, op het toetesenbord en de muis na.

Geen printer, geen card-readers etc. Soms kan het ook nodig zijn de TV-card of extension cards op de PCI-express eruit te halen.

Installeer daarna windows 7.

Zoek de juiste driver voor het Audi HD apparaat, er is nu release 2.40.

Plaats daarna 1 voor 1 alles terug wat betreft USB en installeer 1 voor 1 de respektievelijke drivers. Ik heb slechts 2 drivers moeten opsporen: het audio HD apparaat en de Wifi RT2500.

Zelfs mijn Microsoft fingerprintreader werkt terug mits enige aanpassingen.

Om de pci-kaarten terug te plaatsen: EERST pc afleggen, kaart plaatsen en PC opnieuw opstarten.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.