Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleempje met mijn externe harde schijf van HP. Ik mailde naar de HP helpservice maar deze gaven me enkel het antwoord dat mijn harde schijf geen garantie meer heeft en dat ik het dus zelf moet proberen uit te zoeken (natuurlijk vriendelijker gezegd, maar daar kwam het op neer :hmpf::hmpf:)

Ik ga gewoon mijn vraag hier kopieren die ik hen gemaild had.

problem description :

Ik wou mijn externe schijf (hp personal media drive hd3200s van 320GB aansluiten op mijn laptop met windows 7 ipv van op mijn vaste computer waar ik het bijgekregen had. Toen ik deze aansloot besloot ik om deze eens te formateren omdat er veel gegevens opstonden die ik toch niet meer gebruikte of nodig had. Maar na het formateren is deze schijf onbruikbaar geworden. Telkens ik deze nu verbind met mijn laptop geeft deze een foutmelding : " Het USB-apparaat wordt niet herkend". Windows zoekt naar software om het gebruiksklaar te maken maar kan geen vinden. Mijn andere externe schijf doet het wel nog dus aan mijn usb-poorten ligt het zeker niet. Ik heb geprobeerd om deze schijf nog eens in mijn vaste computer te steken maar ook daar krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik weet echt niet wat ik nu moet doen ? Valt dit op te lossen met een driver voor deze schijf ofzo, want dat was wat iemand mij aanraadde, maar kan geen driver vinden.

Alvast bedankt,

Thomas.

troubleshooting :

-melding: USB-apparaat wordt niet herkend

-het apparaat staat niet bij "deze computer"

• Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

neen daar is hij niet meer zichtbaar, wel zie ik windows dat windows zoekt naar een besturingssysteem voor de harde schijf, maar na een aantal seconden komt er een error op. :bawling:

Geplaatst:

Die externe harde schijven zijn preformatted en hebben op die manier informatie die de schijf bruikbaar maakt.

Als je zelf gaat formatteren is die informatie ook weg en kan je dus problemen krijgen.

Heb je geformatteerd in FAT of NTFS?

Geplaatst:

Hoh, zelf dat weet ik niet meer :( kwou ze gewoon even rap formateren zodat alles eraf was dus heb daar niet op gelet.

Is er dan een manier om deze opnieuw bruikbaar te maken?

• 3 weken later...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.