Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb hier een HDD van 60 Gb liggen . Deze was als volgt gepartitioneerd:

- partitie 1 : 20 GB (ntfs)

- partitie 2 : 30 GB (ntfs)

- Hidden partitie : 10 GB ( FAT 32)

Harde schijf werd met Norton Ghost aangepast naar 1 niet gepartioneerde schijf. Deze toon echter maar 32 GB meer. Andere 'unallocated space' is er niet te zien. Wat is hier verkeerd gegaan? het is mij opgevallen dat het aantal cylinders en heads veranderd is.

Geplaatst:

heb via seagate/maxtor een aantal raadgevingen opgevolg maar zonder succes.

Ondertussen ben ik te weten gekomen dat een jumper bepaald op de hdd met beperkte capaciteit werkt. De jumper verwijderen en herformateren zou het probleem oplossen maar dan loopt het bios vast bij autodetecting van de schijf.

help?

Geplaatst:

tof zo'n forum:), ik vind al heel wat antwoorden door zelf te foefelen! uiteindelijk kom ik er wel.

Ben er reeds in geslaagd mijn 60 GB terug te krijgen door de CHS gegevens manueel in de Bios in te voer. Daarna gans het boeltje gepartitioneerd en geformateerd en alles blijkbaar ok.

echter...:(, als ik de IDE detectie weer op 'auto' plaats, is de schijf weer zoek ien loopt de bios weer vast.

Mijn volgende stap is het flashen van de bios. blijkbaar is deze nog van 1998 en volgens de maxtor database zou dit een probleem kunnen zijn. Hopelijk gaat dit goed, Wordt vervolgd!!

P.S. ik vraag mij af of dit draadje wel onder de nieuwe berichten terecht komt want ik zie het nooit als ik terug op bezoek kom. Misschien kan er iemand vande admin. dit eens nagaan.

groeten, bart

Geplaatst:

admin present!!

uw bericht word wel degelijk weergegeven..

maar aangezien dit topic zo snel weer verandert (door aanvullende info, die wij vaak ook net gevonden hebben) denken we wel eens, ach dat is het miss wel, en als het het niet is horen wij het wel.

wij kunnen natuurlijk ook niet elke 10 tellen een antwoord geven want wij gaan zelf ook nog naar school en hebben werk te doen, en ik ben afgelopen paar dagen als een van de weinigen van het team online kunnen zijn en kan moeilijk alles zelf doen natuurlijk ;)

oke, back on topic :)

heeft u al eens gekeken naar de jumpersettings... dit kan misschien ook wel problemen opleveren met de volledige detectie.

probeer de hdd anders ook eens aan een andere pc te hangen als een 2e hdd en kijk wat die dan doet als u hem wilt formatteren en opnieuw wilt partittioneren.

mvg

yannick

p.s. excuses voor het late antwoord ook

Geplaatst:
P.S. ik vraag mij af of dit draadje wel onder de nieuwe berichten terecht komt

dit komt er effectief wel, maar hij hebben ook een leven, en u moet begrijpen dat wij overdag al een job hebben (banken en stoelen verslijten)

als je na 2 dagen nog geen antwoord hebt op je probleem, DAN kun je dat melden, na 1 dag is dat nogal opdringerig...

wij doen zo goed mogelijk ons best, maar u kan niet verwachten dat wij staan te springen op een probleem...

hopelijk heb je begrip voor de tijdsspanne tussen posten probleem en antwoord met oplossing :thx:

Geplaatst:

beste administrators,

Eerst en vooral was het allerminst mijn bedoeling opdringerig of ongeduldig te zijn. Zoals je ziet sta ik ook niet stil en zoek rustig verder, vandaar de updates. Echter, Als ik op andere fora een nieuw topic plaats of op een topic antwoord, zie ik bij een volgende aanmelding mijn eigen topic/antwoord tussen de nieuwe berichten staan. Hier is dit blijkbaar niet het geval. Vandaar de verwarring/reactie die zeker niet kwaadwillig bedoeld was.

@ yannick,

De HDD heeft 1 jumper, deze stond oorspronkelijk op master. Ik heb deze zelf verzet met het idee er een slave van te maken. Echter (heb ik nadien ontdekt via de website van seagate) heeft slave setting geen jumper nodig.

Waar stond die dan? Op een setting voor beperkte capaciteit zijnde 32 GB.

Nadien wat met Norton Partion Manager zitten rommelen met als gevolg dat de ganse boel naar 32 GB kwam. Het viel mij daarbij op dat de CHS settings veranderd waren.

Opstarten met de jumper verwijderd gaat niet, de bios blijft hangen op "auto detecting pri slave..."

Zoals je reeds gelezen hebt, heb ik dan de CHS settings manueel in de bios ingevoerd. Dit gaf mij een positief resultaat, ttz ik heb mij 60 GB terug, verdeeld over twee logische stations (ook via Norton Partition Manager).

probleem opgelost dacht ik, Bios terug op autodetecting, opstarten en ....

het Bios blijft opnieuw steken op "Auto Detecting Pri Slave...".

Als ik het dus goed begrijp, vindt de Bios wel een toestel maar kan hij de gegevens niet automatisch lezen.

Mijn volgende stap is nu het Flashen van het BIOS, maar dit zal niet voor vandaag zijn...

wordt vervolgd...

Geplaatst:

wij hebben ook zo een systeem hoor, staat op de hoofdpagina :) daar staan de nieuwste discussies, maar er komen zeer veel discussies bij per dag dat die van u al snel verdwenen is.

zullen zien wat bios flash doet...

ik kan dat pas maandag weer komen bekijken dus hoop dat mijn medewerkers u goed zullen helpen :)

Geplaatst:

Daar de update van de BIOS niets vermeld over harde schijven en mijn systeem nu zoetjes werkt, heb ik besloten om de bios niet up te daten.

Dit onder het motto " never change a working system!"

dit draadje mag ,wat mij betreft, gesloten worden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.