Ga naar inhoud

harde schijf

candise

Aanbevolen berichten

ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht, vond het interessant omdat er een harde schijf inzat van 640 giga, maar nu zie ik dat mijn harde schijf opgesplitst is in C en D, en dan kom ik eigenlijk nog niet aan mijn 640.

ik heb 2 keer 298 giga, is dit normaal ? en hoe gaat dat dan in zijn werk gaan? heb ik 2 harde schijven dan ? het is een packard bell een easy note lj61-R

640 giga harde schijf en 4 giga ram geheugen en 1 giga werkgeheugen werd me gezegd, staat trouwens op de doos ook, maar dan kom ik toch nog niet aan die 640 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn backup geopend en nu zie ik dat het de bedoeling is dat allles uit backup naar de andere harde schijf gaat, kan ik dan in theorie mijn video's, games en films en foto's op die tweede harde schijf zetten en dan die andere harde schijf houden voor de gewone dingen , programma's enzo, en mag ik dan alles dat op mijn eerste harde schijf staat wel wissen, nadat ik alles op tweede harde schijf zette ? ik weet het, het is mss niet simpel uitgelegd maar ik zit met twee schijven, beiden 298 giga

en als alles in backup staat dan zal mijn pc toch lekker snel blijven of ben ik nu verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 1 harddisk van 640 Gb of 2 harddisk van 320 Gb maar wel 3 partitie's.

1 verborgen partitie die als backup / recovery dient.

2 zichtbare partitie's c:\ en d:\

Je kan niet zomaar alles verplaatsen naar d:\

Programma's moet je eerst verwijderen en dan opnieuw installeren in d:\

Data's kan je zonder probleem verplaatsen naar d:\ zoals films, Mp3, docx enz.

Windows zelf kan je niet verplaatsen tenzij je een volledig nieuwe installatie doet maar dan moet je windows opnieuw aankopen.

Bij volledig nieuwe installatie kan je verborgen partitie herbruiken zodat je volledig 640 Gb kan gebruiken maar dan moet je wel de harddisk opnieuw indelen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb windows 7, is nieuwe laptop , ik kocht die laptop omdat ik veel giga had op mijn harde schijf, maar nu zie ik dat ik 2 harde schijven heb, kan ik die ene harde schijf dan gebruiken om mijn muziek en films in op te slaan ? de tweede harde schijf D wordt alleszinds automatisch gebruikt om back up op te slaan. dus moet ik dan gewoon mijn films, muziek en games enz backuppen en kan ik ze dan gewoon wissen in C ?

aangepast door candise
Link naar reactie
Delen op andere sites

Films en muziek kan je in c:\ kopieren en dan plakken in d:\ als dat mogelijk is.

Als dat gelukt is dan kan je in c:\ de bestanden verwijderen.

Games is meestal geinstalleerd en die kan je niet zomaar naar d:\ brengen.

Je kan best bij configuratiescherm / programma en daar uw games verwijderen.

Daarna de games opnieuw installeren in d:\

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.