Ga naar inhoud

outlook werkt niet meer, wel netmail

Aanbevolen berichten

Ik heb windowsXP, ik heb Microsoft Office11 outlook. Daarnaast heb ik van hetnet (nuKPN) netmail. Nu start mijn gewone outlook niet meer en krijg de mededeling mapi32.dll is beschadigd door mogelijk het hebben van 2 e-amil programma's. Fixmapi opgezocht en doet het niet. Gratis opnieuw Downloaden van outlook heb ik niet kunnen vinden.:stupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar deze map C:\Program Files\Common Files\System\Msmapi\2067 (dit nummer kan verschillen naargelang de taal van outlook)

Zoek het bestand MSMapi32.dll (niet Mapi32.dll!!)

Klik op Naam wijzigen.

Verander de naam van het bestand in Msmapi32.oud en druk op Enter.

Start Outlook 2003 opnieuw.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar deze map C:\Program Files\Common Files\System\Msmapi\2067 (dit nummer kan verschillen naargelang de taal van outlook)

Zoek het bestand MSMapi32.dll (niet Mapi32.dll!!)

Klik op Naam wijzigen.

Verander de naam van het bestand in Msmapi32.oud en druk op Enter.

Start Outlook 2003 opnieuw.

Ik heb msmapi.dll al gewijzigd in .oud bij verkenner, dus toen ik jouw advies volgde, kreeg ik deze file bestaat al onder die naam

aangepast door henny.vangalen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de versie van 2007 geïnstalleerd en opnieuw verwijderd? Want dit veroorzaakt vaak deze problemen.

Ik heb de versie 2007 niet gedownload. Ik heb in verkenner wel een behoorlijk aantal mapi.dll (1) en (2) en msmapi.dll en mapi.oud en msmapi.oud staan, waarvan 2 blauw afgebeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet abnormaal dat er meerdere van zijn.

Ik zou voorstellen om het programma te verwijderen.

Daarna opstarten in veilige modus. Daarna mapi32.dll verwijderen.(allemaal)

Opnieuw de pc opstarten en daarna het programma opnieuw installeren. Normaal zou het originele en werkende mapi32.dll bestand dan worden teruggeplaatst.

Maak vooraf wel een back-up van je e-mails, adresboe, instellingen, ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels 2 files msmapi.oud en mapi.oud in de files op mapi 1043 verwijderd, zodat ik de file msmapi.dll heb kunnen wijzigen in msmapi.oud, maar daarna geeft de laptop nog steeds de melding dat mapi32.dll niet werkt. Het vreemde is wel dat deze msmapi.dll een extended is van NT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.