Ga naar inhoud

Vista HP_Recovery en Windows 7

ben1231

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Niet lang geleden heb ik op mijn HP Pavillion dv6000 Windows 7 over mijn bestaande Vista geinstalleerd. Dit gebeurde met succes. Maar Ik wil graag terug naar Vista. En nu zit ik dus met de gebakken peren.

Op mijn computer staan 2 partities:

C:\ = Windows 7

D:\ = HP_Recovery

Als ik in Windows 7 D:\ open. Staat er helemaal niks in. Maar toch geeft windows aan dat er nog maar 1 Gb van de 5 Gb vrij is. Er staat dus wel degelijk wat op. Ik heb de Ubuntu Live CD opgestart en hij gaf gelukkig aan dat alles er nog netjes in stond.

Maar bij de meeste laptops als je meerdere keren F11 indrukt komt die Recovery Manager meestal te voorschijn. Echter werkt dit bij mijn computer niet meer. Ook de Partitie als Actief markeren werkt niet. Windows 7 start dan gewoon weer opnieuw op. Zelf heb ik niet zo'n zin om 20 tot 30 euro voor een Recovery DVD te betalen. En nu ik alle Recovery bestanden terug heb gevonden wacht ik daar ook nog een tijdje mee. Maar misschien weten jullie mij verder te helpen met deze frustrerende probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je windows 7 wilt installeren op uw laptop dan moet je alle partitie verwijderen en opnieuw instellen alsvorens windows 7 installeren.

Waarom zou je terug naar Vista willen?

Wegens de drivers?

Zo ja, je kan ook Vista drivers gebruiken in windows 7

Bedankt voor de snelle reactie en ik snap de vraag heel goed want vista is verschrikkelijk. Heb er helaas genoeg ervaring mee gehad. Maar dit is echter een lang verhaal.

Een bekend probleem bij de HP Pavillion dv6000 is dat het verschrikkelijk heet kan worden. Dit was bij mij dus ook het geval en na een tijdje deed de netwerk kaart het niet meer. Zelf denk ik dat dit een oorzaak was doordat het zo heet werd en de netwerk kaart heeft doorgebrand. Maar ik snapte het probleem toen niet en heb een versie van Windows 7 "gedownload". Maar ook bij Windows 7 deed hij het niet. Dus om het probleem op te lossen heb ik een USB Wireless adapter gekocht. Werkte perfect op Windows 7.

Maar om dat Windows 7 niet legaal is wil ik graag weer terug naar vista.

Ik hoop dat u mijn probleem snapt.

Maar nu kan ik dus mijn HP_Recovery partitie niet booten. Want als ik die als actief markeer schakelt hij gewoon weer terug naar Windows 7. Erg raar.

Zelf denk ik dat er misschien iets met de mbr mis is. Maar ik heb geen idee hoe ik dit kan veranderen.

Heb de Windows 7 installatie cd er al ingedrukt en de volgende command uitgevoerd:

bootsect /nt60 ALL /mbr

Maar hierbij helaas ook geen geluk. Ik hoop dat u/jullie me kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Windows Vista een poging gedaan om het te maken. Maar het programma crashte en ik zat met een verklooide DVD. Dus ben er mee gestopt. Ik weet dat ik ze via HP kan krijgen. Heb al even uitgevogeld hoe duur het mocht zijn.

Maar 40 euro voor een recovery cd vind ik belachelijk. Dat wil ik er liever niet voor betalen. Ik heb mijn Windows Vista serial nog op de onderkant van mijn laptop staan. Misschien dat zoiets nog kan helpen. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat er iets mis is met de MBR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

Ik type dit bericht gelukkig weer uit windows vista. Heb de 40 euro mooi in de zak kunnen houden. Er was inderdaad iets aan de hand met de boot.ini bestand.

Ik heb het volgende gedaan:

1. EasyBCD gedownload van Neosmart Technologies.

2. Bij add and Remove entry heb ik een nieuwe entry aangemaakt. Onder het kopje WinPE.

3. selecteer bij Type: WIN Image (RamDisk)

4. Bij Path zoek je in je Recovery schijf het bestand: boot.wim op. Selecteer die.

5. Klik op Add Entry. Nu vraagt EasyBCD om een windows installatie cd erin te drukken. Ik heb hier gewoon de Windows 7 CD gebruikt.

6. En zet daarboven je nieuwe Entry helemaal boven aan de lijst.

7. Bij Usefull Utilities druk op de knop van iReboot. Als het programma geinstalleerd is dan verschijnt er een icoontje in de taak balk. Rechtermuisknop daarop en druk op de Entry die je net gemaakt hebt.

8. Herstart je computer. En de Recovery Manager start op.

Ik hoop dat ik mensen hiermee geholpen heb!

PAS OP!: Verkeerd aanmaken van entry's kan ervoor zorgen dat je Windows niet meer opstart. Ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade. (Dat wou ik voor het geval er iets ergs gebeurd er maar even bij zeggen)

Bedankt voor alle reacties!

Groeten,

Benjamin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.