Ga naar inhoud

geheugen onder windows 7

Arnoudje

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb sinds kort een nieuwe pc samengesteld waarop windows 7 draait.

Alles werkt naar behoren, dus dat is mooi!

Wél heb ik een vraag over de hoeveelheid geheugen wat windows 7 kan aanspreken.

(de configuratie bestaat uit 2 gb ddr2 667 geheugen, een AMD dual-core processor op 1,9 Ghz (3600+) socket AM2, een serial ata western digital schijf van 500 gb en een 32 bit windows 7 besturingssysteem)

Ik heb nu even 2 gb geheugen geplaatst (een kit met 2x 1 gb) maar wil er nog twee geheugenbankjes met 1 gb geheugen bijplaatsen; in totaal dus dan 4 gb geheugen. Maar heeft dat wel zin?

Onder XP heeft max 3 gb geheugen zin weet ik, maar onder windows 7 weet ik het niet precies. Ik weet ook niet in welke mate het uitmaakt of je een 32 bits windows 7 hebt draaien, zoals ik zelf dus heb, of 64 bits wat de hoeveelheid geheugen betreft.

Nog een vraag heb ik over de voeding/voedingen in het algemeen. Heeft het nou zin om die hele dure voedingen te plaatsen? (thermaltake, enermax etc) Ik let er wel op; koop nou ook weer niet de goedkoopste en plaats altijd een voeding met wat overcapaciteit. Ik ben geen gamer oid en belast mijn computers zeker niet overmatig en overclock niet. Ook heb ik in deze pc bv. geen aparte videokaart geplaatst. (moederbord heeft de chipset 760G/SB 710 aan boord):ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zoals Jean-Pierre zegt.

64bit heeft ook een limiet, maar die limiet ligt op 16 TB.

Dusja, tegen de tijd dat je dat in je PC stopt...

Wat de vraag over voedingen betreft..

Thermaltake enzo is géén supermerk...

Enermax wel, maar is wel erg duur.

Ik zou een van onderstaande merken opteren..

* Antec

* Be Quiet!

* Cooler Master

* Enermax (Als je het ervoor over hebt)

* Corsair

* Nexus

* OCZ

Ik denk dat zo'n beetje alles is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

bedankt voor de duidelijke informatie!

Ik heb even gekeken naar prijzen van voedingen van Antec, Be Quiet! ed en dat is wel te doen gelukkig! Enermax is inderdaad wel erg duur, maar er zijn dus alternatieven genoeg.

Ik zal dan nog 2 gb geheugen in mijn pc erbij plaatsen. In de toekomst zal alles wel 64 bit worden en kun je dus in feite ongelimiteerd geheugen plaatsen....tenminste bij 16 Tb kan ik me in elk geval niets meer voorstellen; dat is werkelijk gigantisch!

Bedankt en een prettige jaarwisseling! (ik kan het "opgelost" en "bedankt" knopje echt niet vinden op de één of andere manier helaas!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.