Ga naar inhoud

Portforwarding

TSAR

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijn NAS... Ondertussen onderzoekt men het probleem bij de producent in America. Nu vraagt deze laatste het volgende :

Standard Ports we need you to open: 23, 5000

Secured Ports we need you to open: 22, 5001 (optional)

Aan de Telenet modem hangt een D-Link switch (DES-1005D). Ik las hier en daar om te browsen naar de 192.168.0.1 of 192.168.1.1 maar dat lukt bij mij niet. Mijn standaard gateway is 81.164.108.1...

Kan iemand mij uitleggen hoe ik hiervoor tewerk moet gaan aub, want van switch - routers - poorten openen... heb ik geen kaas gegeten :-) ?

Alvast bedankt !

aangepast door TSAR
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je standaard gateway is de server van Telenet.

Als je zelf geen router hebt staan, kan je ook geen portforwarding doen.

Is dit de hardware samenstelling van je netwerkverbinding?

Telenet modem --> telenet switch --> pc

Telenet modem --> telenet switch --> NAS

Of staat er nog ergens een toestel tussen?

Zo ja waar en welk toestel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een switch is niks anders dan een hub om meerdere computer aan te sluiten.

Je kan er verder niks mee doen. Vergelijk dat met usb hub.

Als je geen firewall hebt op uw computer en NAS dan zou iedereen via internet bij u binnen komen.

Je hebt een router nodig om een poort te forwarden.

Je kan dus niet met 192.168.1.1 naar uw switch gaan want dat is niet mogelijk.

Dus zijn al uw poorten al open.

Dat je de NAS niet kan zien ligt dus bij de NAS zelf.

Bij de handleiding kan je zien hoe je naar de NAS kan.

Daar zal je ook de instellingen moeten doen.

Het kan wel zijn dat je accespoint een poort moet openen maar dat verschilt erg van accespoint tot accespoint.

Hoe je naar accespoint moet gaan staat ook in de handleiding. Meestal is dat 192.168.2.40 of zoiets.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze uitleg, is me al een stuk duidelijker.

Ik moet inderdaad op die NAS iets instellen, dat zou ondertussen in orde moeten zijn.

Maar... bij wijze van test heb ik even de firewall van mijn PC afgezet. Als ik nu ga naar Open Port Check Tool en daar poort 23 ingeef, waarom krijg ik dan de melding :

Error: I could not see your service on xxx.xxx.xxx.xxx on port (23) (met xxx.xxx.xxx.xxx mijn WAN IP adres natuurlijk)

Reason: Connection timed out

Of kan ik dit zo niet testen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology 209+II met de laatste firmware.

Regelmatig verliest hij zijn netwerkverbindingen. Ik heb reeds van alles en nog wat geprobeerd, maar zelfs wanneer ik mijn laptop en mijn NAS op dezelfde gigaswitch aansluit verliest hij na een tijd zijn verbinding (terwijl hij bv. data aan het overbrengen is, dus actief bezig is).

Uit de log konden ze bij synology niets zien en vragen dus om rechtstreeks toegang te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.