Ga naar inhoud

Portforwarding

TSAR

Aanbevolen berichten

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had het eigenlijk over dat 2de punt dat er iets niet klopte (Ga naar Windows onderdelen in of uitschakelen > Netwerk services en vink het vakje van de "Windows Internet Name Service (WINS) aan")

Maar goed, dus onmiddellijk naar punt 3 van de uitleg.

Wat vul ik nu in als IP adres voor die WINS ? Voor alle duidelijkheid : ik heb geen domeincontroller...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Open Een programma verwijderen of wijzigen in Configuratiescherm.
  2. Ga naar Windows onderdelen in of uitschakelen > Netwerk services en vink het vakje van de "Windows Internet Name Service (WINS) aan"
  3. Ga naar Lokale netwerk verbinding > Internet Protocol (TCP/IP) en klik op Eigenschappen.

De bovenste 3 regels hebt je normaal gezien al. Indien je geen netbios hebt dan dit toevoegen: Installeren, protocol, Kies IPX/SPX en dan OK en nog eens OK

Configuratiescherm / netwerkverbinding / draadloos verbinding of lan-verbinding.

Met de rechtermuisknop op eigenschappen. Je ziet nu TCP/IP en klik op eigenschappen. Nu ziet je tekening 1 van bericht 13

1. Klik op Geavanceerd.
  2. Klik Toevoegen om de WINS server toe te voegen aan de domain controller en selecteer "Activeer NetBIOS over TCP/IP".

Onderaan bij tekening 2 bij bericht 13 moet je de tweede keuze nemen.

Klik bovenaan op toevoegen en typ de IP adres van NAS

1. Maak een verbinding met uw Synology NAS Server.

Open de browser en typ de IP adres van de NAS

1. Voeg de WINS server toe aan de Synology NAS Server in WIN/MAC OS onder Netwerk services op het management UI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Voeg de WINS server toe aan de Synology NAS Server in WIN/MAC OS onder Netwerk services op het management UI.

Hier heb ik dus ook het IP nummer van de NAS zelf ingesteld.

Bij het copiëren van een groot aantal bestanden van de laptop naar de nas krijg ik echter opnieuw de fout : "Kan xxx niet kopiëren. De opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar".

Nog een idee of deed ik iets verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de netwerknaam hetzelfde als van uw werkgroepnaam.

Als je niet zeker ben dan zo:

Klik op netwerklocatie

Zoeken naar computers.

Je ziet nu een lijst van computers maar ook op de adresbalk de werkgroepnaam.

Staat de NAS ook bij?

Zo nee

Dan op de adresbalk van de werkgroepnaam op de pijltje naar beneden klikken.

Kies nu voor Microsoft Windows netwerk (Zie afbeelding)

Waarschijnlijk heeft de NAS een andere groepnaam.

post-6829-1417703923,4967_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry stegisoft, maar er is nog een probleempje met die synobox... wanneer ik voor de zoveelste keer aanlog via de "Synology Assistant" dan bekom ik soms de "Welcome to the Network Wizard!"... Ik heb dit reeds voorgehad en toen legde ik hem even uit en aan, maar nu deed ik het reeds 3 keer maar nopes (ik kan ik dus niet je laatste zaken doen...) !

Ik denk dat we ons best terug zouden gaan naar de topic en ervoor zorgen dat de mensen van Synology dit kunnen bekijken, niet ? Behalve als natuurlijk een ander voorstel hebt, dan wil ik het gerust proberen hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen reden gevonden... de ip nummers waren ondertussen door de provider gewijzigd...

Ik heb dus de overal het nieuwe IP nummer van de NAS ingevuld (de NAS heb ik opnieuw een nieuw fixed ip gegeven). NAS en laptop zitten weldegelijk in dezelfde werkgroep.

Ik ben momenteel bezig met een test (opnieuw een groot aantal bestanden van laptop naar de NAS copiëren) en... het ziet er goed uit !

Enerzijds graag een woordje uitleg van wat je me nu eigenlijk hebt laten doen...

Anderzijds : die IP nummers gaan nog wijzigen, ik veronderstel dat om dit op te lossen ik mijn draadloze router zal moeten afwachten (is al in bestelling trouwens) of is er een andere mogelijkheid ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NAS kan regelmatig zijn IP adres wijzigen.

Daarom is het beter om de NAS static IP adres te geven zodat die altijd hetzelfde blijft ongeacht wat de provider of router doet.

Ik heb een netwerkprinter.

Als ik automatisch IP adres geeft en je moet afdrukken waar moet windows die printer dan zoeken want bij de vorige keer was dat anders. Nu geeft ik de printer een static IP adres en nu weet Windows waar de netwerkprinter is.

Iets duidelijker maken.

Mijn router IP adres 172.30.2.1 en ik geef de netwerkprinter 172.30.2.55

Ik zeg tegen Windows dat hij moet afdrukken op 172.30.2.55

Windows zoek dan naar 172.30.2.55 en vindt die dan onmiddelijk en geef het door aan de netwerkprinter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.