Ga naar inhoud

nieuwe pc piept + harde schijf maakt constant geluid

kap

Aanbevolen berichten

Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe pc ineen laten steken in een computerwinkel. Van het ene probleem in het andere gesukkelt, al 2 keer teruggebracht, ze zeiden telkens dat het opgelost was maar het piepje is er nog steeds.

Het piepje komt volgens mij vooral als ik niks doe op m'n computer, en hij dus met niks bezig is. (of gewoon internet, maar nooit tijdens grote taken) Ik ben vrij zeker dat het afkomstig is van het moederbord. Soms is het enkel een piepje, soms een piepje gevolgt door de ventilatoren die even op volle kracht draaien (denk ik)

Nu valt mij de laatste dagen ook op dat de harde schijf om de paar seconden een beetje kraakt, zoals wanneer je bestanden overzet, en nooit echt volledig stil is, is dit normaal?

hieronder de lijst met componenten die (van de factuur overgeschreven)

ANTEC nsk4480mt 380w atx

SKT1156 I-5 750 2,66 ghz 8mb 95w

GA-P55M-UD2 MATX LGA1156 P55 DDR3

ddr3/ 1333 2gb PC3-10600 cl9 (x2)

1TB PIPELINE HD 7200.1 1TB CE 3.5IN 32MB 7200RPM

radeon 4670 1GB GDDR3 PCI-E

+ dvd schrijver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe pc ineen laten steken in een computerwinkel. Van het ene probleem in het andere gesukkelt, al 2 keer teruggebracht, ze zeiden telkens dat het opgelost was maar het piepje is er nog steeds.

Ik dacht in de eerste plaats aan een warmte probleem toch. Staat de pc al lang op voor hij begint te piepen?

Je kan de pc kast eens openen en dan opstarten en nagaan of de ventilators wel blijven draaien of telkens opnieuw moeten starten.

Voor je dit doet, zou ik toch opnieuw naar de winkel gaan aangezien je nog steeds garantie hebt. Begin je zelf te prutsen, verlies je deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.