Ga naar inhoud

internetverbinding van pc valt weg als laptop aangezet wordt

Garion

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk dien ik mij eerst en vooral te verontschuldigen als dit probleem al ergens vermeld staat maar zo op het eerste zicht vond ik niets dat volledig overeen komt met mijn probleem... Dus:

Volgende opstelling is van toepassing: kabel van modem naar switch, van switch naar draadloze router. Internet wordt gedeeld door laptop en vaste pc (allebei draadloos). Alles op gelijkvloers, enkel pc op 1e verdieping.

Probleem: zodra de laptop ingeschakeld wordt, wordt de pc schijnbaar van het internet gegooid (surfen en mailen onmogelijk). Connectie blijft (vreemd genoeg) zo te zien overeind met een goede tot zeer goede ontvangst en snelheid. Laptop surft zonder probleem. Wanneer de laptop connecteert op de eerste verdieping dan is er geen probleem.

Wanneer de laptop voorzien wordt van een kabel dan is er ook geen vuiltje aan de lucht. Kortom: draadloos surfen met beide toestellen op een verschillende etage gaat niet.

Wat is de oorzaak? En belangrijker: wat is de oplossing?

Thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.