Ga naar inhoud

Muis word niet herkend.

Hodde

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn muis.

De computer (geen laptop) stond een tijdje ongebruikt aan en toen ik weer ging kijken, deed de muis niks meer. Het is een usb muis.

De computer paar keer opnieuw opgestart. De muis er opnieuw ingeplugd en zelfs een andere muis geprobeerd!

Maar de muisaanwijzer blijft stilstaan.

De 2 muizen ook uitgeprobeerd op een andere computer (waar ik deze vraag nu meer indien) en die werken wel dus daar ligt het ook niet aan.

Ik ben radeloos. Hoe moet ik dit oplossen?

Doordat ik de muis niet kan gebruiken, heb ik ook maar beperkt toegang tot de computer.

Alvast bedankt,

Hodde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Hodde

Dus als ik het goed heb,

werkt het toetsenbord ook via een USB aansluiting.

Als je een USB-stick in de USB poort van

het toetsenbord steekt, wat gebeurt er dan ?

Probeer in diezelfde USB poort de muis ook eens uit.

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hodde

Windowstoets + R

Kopieer & plak (of typ) in het tekstvak van Uitvoeren: devmgmt.msc

Druk op Enter

Het venster Apparaatbeheer wordt geopend.

Maak het venster schermvullend.

Klik onderaan op het + teken voor USB-controllers

Klik nu met de rechtermuisknop op elk apparaat onder het knooppunt USB-controllers,

en kies voor Installatie ongedaan maken

Als je dat gedaan hebt, herstart je de PC.

Normaal wordt alle hardware nu opnieuw geïnstalleerd door het besturingssysteem.

Probeer dan eens of de USB poorten terug werken.

Succes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Angel,

Ik kan ze onmogelijk allemaal aanklikken en 'installatie ongedaan maken' omdat bij de eerste die ik aanklik mijn muis en/of toetsenbord er al mee ophoud.

Wel heb ik nu een andere (tijdelijke) oplossing. Ik heb een USB-hub aangesloten in het overgebleven usb ingang. Zo kan ik toetsenbord én muis gebruiken.

Ik ga nog naar de helpdesk bellen of er tóch even iemand langs kan komen om dit te verhelpen.

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.