Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Mijn tante heeft vandaag haar pc bij mij gebracht omdat deze niet meer opstartte. Ik sluit dus de pc aan en zet hem aan en dan zegt hij dat er een schijfleesfout is. Dus ik gaan opzoeken op internet. Heb het probleem + oplossing gevonden. Moet dus mijn installatie cd-rom insteken en daarna op repareren klikken. Heb de cd-rom ingestoken. Het scherm met daarop 'De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd' is erop gekomen en dan krijg je normaal een blauw scherm met boven aan 'windows setup'. En dan krijg je de vraag of je windows opnieuw wilt installeren of wil herstellen. Bij mij is het probleem dat ik het blauwe scherm heb. Maar het enige wat erop staat is 'Windows setup' en voor de rest niets. De pc staat nu al 3 uur aan met de installatie cd-rom (op het blauwe scherm dus) maar er gebeurt niets. Weet er iemand wat het probleem kan zijn?

Geplaatst:

Hoi,

Wel de woorden zie ik niet staan. Maar ik heb inderdaad op 'R' gedrukt om te repareren, maar hij blijft op het blauwe scherm staan met boven aan 'windows setup'

Geplaatst:

Hoi,

Heb net de PC keer open gedaan en het enige wat ik op het moederbord vind is ASrock. Kan dat? heb nog niet van da moederbord gehoord. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik weet wel dat de PC, voor hij bij mij kwam, bij iemand anders geweest is. Kan alleen niet zeggen wat die persoon er juist aangedaan heeft.

Geplaatst:

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder deze regel : Windows product key:

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Geplaatst:

Hoi,

Zoals ik bij mijn eerste bericht geschreven heb, start te pc niet op. Telkens ik hem wil opstarten zegt hij dat er een schijfleesfout is. Dus ik kan onmogelijk downloaden op die pc want deze gaat niet aan.

Geplaatst: (aangepast)

Meestal staat er ook ergens een type vermeld.

Zoals bijvoorbeeld op deze afbeelding.

Het feit dat de installatie vast loopt misschien te wijten zijn aan het geheugen of aan een kapotte cd-rom van xp. Heb je nog een andere xp-cdrom ter beschikking? Zo ja, probeer het daar dan eens mee. Zorg er wel voor dat het dezelfde versie is(Home of professional).

Om geheugenproblemen uit te sluiten kan je Memtest gebruiken.

Download het programma.

Kies voor Iso image for creating bootable cd(windows). Je krijg dan een zip-bestand.

Gebruik een brandprogramma(vb: nero) om het bestand als image te branden.

Start daarna die andere pc op met de memtest cd-rom. Volg daarna de instructies op het scherm. Zo een test kan lang duren, dus denk niet dat het is vastgelopen.

Je kan dergelijke test ook beter meer dan één keer doen.

aangepast door Jürgen
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.