Ga naar inhoud

Linksys router

Qbic

Aanbevolen berichten

Goeienavond dames en heren,

We hebben vandaag voor de oudste zoon van mijn vriendin een laptop gekocht en toen ik hem wilde toevoegen op onze router begon de miserie.

Ik ben allesbehalve een pc freak maar dacht dat als ik het mac adres toevoegde in de setup van de router en dan probeerde in te loggen op de router met ingave van het paswoord dat dit alles wat nodig was.

Helaas geeft hij telkens op dat hij geen verbinding met het netwerk kan krijgen. Er staat Win 7 op zijn laptop en de mijne werkt probleemloos met vista (ik kan ook inloggen op het netwerk zonder problemen).

Ik ga morgen eens proberen om de laptop via een gewone netwerkkabel in de router eens checken of het dan wel werkt.

Ik heb de firewall al afgezet maar dit hielp ook niet.

Enig idee wat ik fou zou kunnen doen (lees wat ik fout doe :bawling:).

Alvast bedankt.

Mvg,

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens om de draadloze netwerkverbinding manueel aan te maken.

Dan heb je de mogelijkheid om het juiste beveiligingsprotocol (wep, wpa, wpa2) te kiezen en de bijhorende sleutel in te voeren.

Vink dan ook aan dat hij enkel deze verbinding mag gebruiken.

In de router moet je dan bij de instellingen van "draadloos lan" zijn mac-adres toevoegen in de lijst van toegelaten pc's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

bij een linksys router staat onderaan of achteraan een code, gebruik deze voor je draadloos netwerk als passwoord en dan hoef je enkel te volgen wat op je scherm komt.

je krijgt daarnaa een passwoort opgegeven die je dan weer kunt aanpassen naar een eigen gewenst passwoord.

grtn snej

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.