Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds 1 januari 2010 is er van alles mis met mijn PC. Mijn taakbalk onderin het scherm is grijs i.p.v. blauw, de actieve processen verschijnen er niet meer in (maar zijn nog wel middels <Alt> + <Tab> te selecteren), ik kan geen verbinding meer maken met internet en ga zo maar door.

Echter, het ergste is dat ik niet terug kan naar een vorig systeemherstelpunt. Wat ik ook probeer, altijd krijg ik de melding (ik ken 'm niet letterlijk uit mijn hoofd) dat ik geen systeemherstel kan doen en dat ik de computer opnieuw moet opstarten. Dit helpt echter niet, en zelfs in de veilige modus mag ik niet terug naar een eerder systeemherstelpunt. In de Windowsinstellingen is het vakje dat ik geen systeemherstel mag/wil doen NIET aangevinkt, m.a.w.: dit is het probleem niet.

Maar wat dan wel? Ik heb inmiddels begrepen dat meerdere computergebruikers per 010110 vreemde meldingen krijgen en meer of minder functionele problemen hebben.

Wat kan ik doen om mijn "oude" PC weer terug te krijgen?

Geplaatst:

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie, maar hoe kan ik iets downloaden en installeren als ik niet op internet kan? IE doet helemaal niets en Firefox meldt na opstarten dat hij "geen verbinding kan maken met de server" ... :bawling:

Geplaatst:

Op mijn werk, waar ik helaas alleen maar mag browsen en niets mag downloaden of installeren. Maar mocht je een executable of zoiets voor me hebben, dan kan ik dat eventueel bij systeembeheer navragen.

Geplaatst:

Is er geen enkele plaats waar je HijackThis.exe zou kunnen downloaden,

en het op een USB-stick plaatsen.

Geplaatst:

Mijn virusscanner heeft in "System Volume Information\_restore\ {....} " tot twee maal toe de Trojan TR/Dldr.Zlob.Gen2 ontdekt. Dit blijkt een behoorlijk vervelende Trojan te zijn, en zou best eens de oorzaak van mijn problemen kunnen zijn. Echter, mijn virusscanner gaf de melding "not removable". Is er een (andere) mogelijkheid om deze Trojan te verwijderen?

Geplaatst:

Deze aanduiding wijst er op dat de besmette bestanden in je herstelpunten zitten. Wil je deze kwijt, kan je de oude herstelpunten verwijderen via "systeemherstel". De manier waarop je dit doet is afhankelijk van de Windows-versie die je gebruikt : maar systeemherstel uitschakelen en daarna terug inschakelen is de algemene regel.

Geplaatst:
Deze aanduiding wijst er op dat de besmette bestanden in je herstelpunten zitten. Wil je deze kwijt, kan je de oude herstelpunten verwijderen via "systeemherstel". De manier waarop je dit doet is afhankelijk van de Windows-versie die je gebruikt : maar systeemherstel uitschakelen en daarna terug inschakelen is de algemene regel.

Hallo Kape, ik heb geprobeerd het vinkje "Geen systeemherstelpunt maken" aan te zetten, maar ook dit accepteert mijn systeem niet meer. M.a.w.: op de officiële manier kan ik helemaal niets meer. Wél kan ik in de systeemfolder "_restore" alle vorige herstelpunten terugvinden. Is er een mogelijkheid om vanuit deze folder een systeemherstelpunt terug te zetten? Of desnoods het systeemherstelpunt waar de Trojan nu in zit simpelweg te verwijderen?

Geplaatst:

Beste oplossing is dan de herstelpunten waarin de besmetting gesignaleerd wordt, gewoon manueel te verwijderen. Daarna je scanner nog eens laten lopen om te zien of er eventueel andere (nieuwe) herstelpunten ook besmettingen bevatten.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.